stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 10998
  • 08 آبان 1394 - 12:51
5

استقبال بان‌کی‌مون از حضور ایران در گفت‌وگوهای سوریه

دبیرکل سازمان ملل با استقبال از حضور ایران برای نخستین بار در گفت‌وگوهای سوریه از کشورهای شرکت کننده در این گفت‌وگوهای بین‌المللی خواست تا از خود انعطاف‌پذیری نشان دهند.

قلم | qalamna.ir :

 به نقل از شبکه‌ی خبری آرتی‌ای، بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری در مادرید گفت از حضور رهبران سطح بالا در نشست وین دلگرم شده است.

وی گفت: امیدوارم که رهبران کشورها این موضوع را با انعطاف پذیری مورد توجه قرار دهند. با توجه به اختلافاتی که آنها در روشهای سیاسی یا نگرش‌های خود ممکن است داشته باشند، آنها باید متحد شوند.

حضور ایران حامی اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست روز جمعه نشان دهنده تغییرنگرش‌هاست. تهران به دلیل مخالفت‌های واشنگتن و ریاض از گفت و گوهای اولیه درباره‌ی سوریه کنار گذاشته شده بود.

بان کی مون در ادامه سخنانش از پنج کشور شرکت‌کننده در گفت‌وگوها – ایران روسیه، عربستان سعودی، ترکیه و ایالات متحده خواست تا به جای دورنمای منافع ملی خود رهبری جهانی خود را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: هر چقدر که بیشتر آنها به دور نمای منافع ملی خود توجه کنند، افراد بیشتری و در کل تمام دنیا رنج خواهند کشید. همانگونه که پیشتر نیز گفته‌ام هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد.

خوزه مانوئل گارسیا مارگایو وزیر خارجه اسپانیا نیز خواستار مذاکرات مستقیم با رئیس جمهور سوریه شد و افزود: ما بشار اسد را دوست نداریم اما نیکسون رئیس جمهور آمریکا مائو رهبر چین را دوست نداشت اما با او به توافق رسید.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.