stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 109477
  • 30 فروردین 1399 - 10:59
2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر:

بیماران خاص حمایت می شوند/ توزیع بسته های معیشتی در کرمانشاه

بیماران خاص حمایت می شوند/ توزیع بسته های معیشتی در کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اقدامات صورت گرفته این جمعیت در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فرزین معتمدی در گفت و گو با خبرنگار قلم و در تشریح اقدامات صورت گرفته جهت مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه نیروهای هلال احمر با کمک بهداری ارتش در ورودی های شهر کرمانشاه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه هلال احمر از دهم اسفند ماه شروع به تب سنجی در مبادی ورودی شهرها کرد، گفت: از دهم اسفند تا دهم فروردین روند تب سنجی در ورودی های شهر کرمانشاه ادامه داشت، نیروهای ما در ۳۵ پایگاه ورودی شهرها مستقر شدند و اقدام شناشایی بیماران مشکوک به کرونا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: در این مدت ۳۰۳ هزار و ۷۶۷ خودرو از پایگاه های ایجاد شده عبور کردند و بیش از ۸۸۷ هزار نفر مورد تب سنجی قرار گرفتند.

به گفته معتمدی، از میان افراد تب سنجی شده در این مدت ۲۹۴ نفر با تب بالای ۳۹ درجه شناسایی و با کمک بهداری ارتش به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۹ نفر از پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: به منظور حفاظت از پرسنل در این مدت برای آنان تجهیزات لازم تهیه شد و خوشبخانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای پرسنل هلال احمر کرمانشاه به کرونا گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به توزیع ماسک توسط این جمعیت اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور چین، اقدامات لازم برای انبار ماسک را انجام دادیم و توانستیم مقدار قابل توجهی جمع آوری کنیم.

معتمدی با بیان اینکه تاکنون ۴۳۰ هزار ماسک توسط جمعیت هلال احمر در کرمانشاه توزیع شده است، گفت: پس از شیوع بیماری در استان روند توزیع ماسک را در بین ادارات و ارگان های دولتی آغاز کردیم.

وی تامین بخشی از نیاز کادر درمانی را یکی از اولویت های این جمعیت دانست و گفت: در روزهای نخست به دلیل بالا رفتن حجم در خواست مردم، مراکز درمانی نیز با کمبود ماسک روبه رو شدند، لذا با توزیع ۱۱۰ هزار ماسک در مراکز بخشی از نیازهای آنان را تامین کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بانک ها یکی از مراکز حساس شیوع بیماری کرونا هستند، خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخست ماسک های فیلتر داد و تجهیزات بهداشتی را در اختیار کارکنان بانک ها قرار دادیم که منجر به حفاظت از سلامت این قشر شد.

معتمدی تامین نیاز ارگان های نظامی، امنیتی و خدماتی به ماسک در سطح استان را نیز از دیگر اولویت های هلال احمر کرمانشاه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات هلال احمر برای مقابله با بیماری کرونا در حالی انجام شد که توان عملیاتی جمعیت برای رویارویی با بحران ها و امداد رسانی به مردم در حوادث وجود داشت.

توزیع بسته های معیشتی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای مقابله با کرونا باید در جامعه همدلی ایجاد کرد، اقدام به راه اندازی پویش همدلی برای کمک به نیازمندان کردیم.

وی افزود: در این پویش پس از دریافت کمک های نقدی مردم، نیکوکاران، اعضای اتاق بازرگانی، شرکت های خصوصی و ارگان های دولتی، بسته های معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع خواهیم کرد.

معتمدی با بیان اینکه کمک ها فقط توسط کمیته امداد و هلال احمر جمع آوری می شود، عنوان کرد: در روزهای آینده کار شناسایی افراد نیازمند در سطح استان آغاز خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: افرادی مثل دستفروشان، کارگران فصلی و دیگر افرادی که پس از شیوع بیکاری کرونا زندگی آنان تحت تاثیر قرار گرفته است نیز مشمول دریافت این بسته های حمایتی خواهند شد.

وی ارزش بسته های حمایتی را ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرد و گفت: احتمال دارد که این میزان در قالب اعطا اقلام غذایی ضروری و مورد نیاز توزیع شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۵۴۵۱ بانک ملت جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک های نقدی مردم در این پویش معرفی شده است، همچنین مردم می توانند با شماره گیری *۱۱۲*۸۳# توسط تلفن های همراه کمک های خود را برای حضور در این پویش به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

معتمدی با بیان اینکه نقش رسانه ها در جمع آوری کمک های مردم بسیار موثر است، گفت: تمام افراد جامعه می توانند با اعطا کمترین مبلغ به سهم خود در این پویش شرکت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: با کمک اعضای داوطب جمعیت حدود پنج هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه این بسته ها شامل دستکس، ماسک و مواد ضد عفونی کننده بوده اند، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه و توزیع این بسته ها در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این بسته ها بین افراد نیازمند توزیع شد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در زمان توزیع بسته ها ساعت هشت صبح بسته ها را درب منازل افراد شناسایی شده تحویل داده ایم.

حمایت از بیماران خاص

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های این جمعیت برای حمایت از بیماران خاص، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت هفت هزار و ۷۲۹ فرد مبتلا به بیماری های خاص تاکنون در کرمانشاه شناسایی شده اند.

معتمدی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در یک طرح ملی در حال تهیه بسته های بهداشتی برای این افراد است که تا ۱۰ روز آینده این بسته ها وارد کرمانشاه و توزیع می شوند.

وی عنوان کرد: این بسته ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درب منزل افراد مبتلا به بیماری های خاص در سراسر استان به آنان تحویل داده خواهد شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.