stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 10793
  • 07 آبان 1394 - 14:26
4

از اولین کتابخانه سیار در مدل تریلری در کشور رونمایی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این کتابخانه، اولین کتابخانه سیار مدل تریلی در کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌رضوی در استان است.

قلم | qalamna.ir :

 حسین اکبری در مراسم رونمایی از کتابخانه سیار که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث کتابخانه سیار از دو سال گذشته در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی آغاز شد و این کتابخانه، دوازدهمین کتابخانه سیار در کشور است.

وی افزود: این گونه کتابخانه‌های سیار به سه دسته مینی‌بوسی و ونی، اتوبوسی و نیز تریلر و شبهه تریلر تقسیم می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: ظرفیت این کتابخانه‌ سیار حدود ۱۰هزار نسخه کتاب است که در حال حاضر تنها ۳۰۰۰ جلد در آن موجود است که می‌تواند مورد استفاده همگان قرار بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی، در خصوص محل استقرار این کتابخانه سیار سخن گفت و خاطرنشان کرد: براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴، نقشه راهی برای استقرار این کتابخانه در نظر گرفته شده‌است که براساس آن، به صورت گردشی، هر دو هفته یک بار در هر روستا مستقر می‌شود و تقریبا بین ۵ تا ۱۰ مرکز دهستان را پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد این گونه کتابخانه‌ها حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است که این مبلغ برای خریداری، بازسازی، قفسه‌ و طراحی آنها هزینه شده‌است و اگر تامین اعتبار به نحو مطلوبی انجام گیرد بازهم می‌توان شاهد ایجاد این نوع کتابخانه‌ها باشیم.

اکبری افزود: با توجه به اینکه این کتابخانه، اولین تجربه نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در استان است، در صورت استقبال، در مدل‌های کوچکتر برای روستاهای صعب‌العبور و در موقعیت‌های واقعی و عملیاتی ایجاد می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی، اظهار کرد: آماده‌سازی این مجموعه با نمایشگاه کتاب که بزرگترین رخداد فرهنگی استان است مصادف شد و همگامی و همزمان شدن این دو رویداد می‌تواند با توجه به ظرفیت ۸۰۰ هزار نفری نمایشگاه، یک اطلاع‌رسانی موثر باشد و جنبه مطالبه‌گری این‌گونه کتابخانه‌ها از مسئولین استانی باشد با درنظر گرفتن این موضوع که تنها ۱۰ کتابخانه در تمامی روستاهای استان وجود دارد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.