stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 106128
  • 26 فروردین 1399 - 14:58
5
جامعهگردشگری موزه‌های آماده افتتاح، در‌انتظار پایان کرونا

۶ موزه جدید در خراسان‌رضوی

۶ موزه جدید در خراسان‌رضوی
۳ موزه در خراسان‌رضوی ساخته شده است که بعد از پایان‌یافتن بحران کرونا مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان آن‌ها را افتتاح خواهند کرد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس گروه امور موزه‌ها و اموال منقول میراث‌فرهنگی استان  افزود: این ۳ موزه خانه‌موزه «شهید مطهری» در فریمان، موزه «مازاری» در تربت‌حیدریه و خانه‌موزه «قرایی» در رشتخوار هستند که همگی جاذبه‌های گردشگری شایان‌توجهی دارند. 

به‌گفته محمدرضا پهلوان، خانه‌موزه «شهید مطهری» بازطراحی شده است.

او درباره موزه «مازاری» در تربت‌حیدریه نیز توضیح داد: این موزه که به کارگاه‌های سنتی چسب سریش اختصاص دارد با همکاری بخش خصوصی ساخته شده است.

پهلوان خانه‌موزه «قرایی» در رشتخوار را نیز بنای تاریخی ارزشمندی معرفی کرد که با حفظ المان‌های آن ساخته شده است. 

رئیس گروه امور موزه‌ها و اموال منقول میراث‌فرهنگی استان در بخشی دیگر از سخنانش از ساخت ۳ موزه دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار ساخت «موزه آب» در گناباد، شهر بجستان و «موزه مردم‌شناسی» بردسکن نیز رسیده است و بنابراین این پروژه‌ها هم در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

رشد ۱۳درصدی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان

رئیس گروه امور موزه‌ها و اموال منقول میراث‌فرهنگی استان در ادامه از رشد ۱۳درصدی بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی خراسان‌رضوی در سال ۹۸ خبر داد. 

به‌گفته پهلوان، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر‌نظر سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع گردشگری استان نسبت‌به سال ۹۷ رشد یافته است.

پهلوان تصریح کرد: سال ۹۷، یک‌میلیون و ۱۴۶هزار و ۶۰۰ نفر از این اماکن بازدید کرده بودند که در سال ۹۸ این رقم به یک‌میلیون و ۲۹۷هزار و ۵۷۳ نفر رسید.

به‌گفته او، دراین‌میان ۲۵۵هزار و ۲۲۲ نفر از آرامگاه فردوسی، ۱۹۰هزار و ۶۸۰ نفر از آرامگاه خیام و موزه نجوم، و ۱۷۰هزار و ۲۶۵هزار نفر از باغ‌موزه آرامگاه نادر بازدید کرده‌اند.

پهلوان در بخشی دیگر از سخنانش به شروع بحران کرونا از اسفند ۹۸ اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه با آغاز بحران کرونا همه موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرنظر سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع گردشگری استان به‌حالت تعطیلی درآمدند، می‌توان گفت که آمار سال ۹۸ ممکن بود بهتر هم باشد.

رئیس گروه امور موزه‌ها و اموال منقول میراث‌فرهنگی استان بیان‌کرد: ۱۴ درصد موزه‌های کشور در خراسان‌رضوی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار سیدشایان حسینی راد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.