stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 997
  • 09 شهریور 1394 - 8:26
7

مصیبت دولت در پرداخت یارانه‌ها

مصیبت دولت در پرداخت یارانه‌ها

وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین درباره «مصیبت دولت در پرداخت یارانه‌ها»، تاکید کرد: قاعدتا وقتی قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شد نباید بیش از درآمدهای حاصله صرف پرداخت‌های نقدی می‌شد.

قلم | qalamna.ir :
طیب نیا تاکید کرد: آنچه قانون حکم کرده بود این بود که حداکثر ۵۰ درصد منابع را می‌شد صرف پرداخت‌های نقدی کرد، اما متاسفانه بر اساس تصمیم آن زمان ۱۳۰ درصد صرف پرداخت‌ها شد و به همه مردم هم پرداخت شد.
وی ادامه داد: وقتی به همه مردم پرداخت صورت می‌گیرد نه عادلانه است و نه کارآمد، منتهی ما الان در شرایط روز اول نیستیم. جریانی شروع شده، پرداخت‌هایی صورت گرفته و حقوقی برای مردم ایجاد شده است که طبیعتا تغییر دادن این ریل به سادگی امکان‌پذیر نیست بخصوص برای ما که معتقدیم باید بر اساس خواست و نظر مردم عمل کنیم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در قانون بودجه امسال تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و همکاران ما در وزارت تعاون در حال عمل کردن بر اساس حکم قانونی هستند اما به هر حال فشار تحمیل منابع مالی هر ماهه برای دولت و بخصوص وزارت اقتصاد است و منابع نیز پاسخگو نیستند. ما هر ماه باید به گونه‌ای این منابع را تامین کنیم و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهیم. معمولا یکی دو روزی که زمان پرداخت یارانه است کمی به ما سخت می‌گذرد.
وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که تورم تا پایان دولت یازدهم تک رقمی شود.
علی طیب‌نیا پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تک رقمی شدن نرخ تورم تا پایان دولت یازدهم، اظهار کرد: طبیعی است که وقتی از تورم بالای ۴۰ درصد شروع کردیم در مراحل اولیه کاهش نرخ تورم کار ساده‌تری بود و هر چقدر جلوتر می‌رویم و نرخ تورم کمتر می‌شود کار سخت‌تر خواهد شد.
وی ادامه داد: می‌بینیم در این ماه‌های اخیر کاهش نرخ تورم با سرعت کمتری در حال انجام شدن است ولی طبیعی است با این روند و برنامه‌ای که در حال حرکت هستیم اگر ادامه دهیم می‌توانیم تا پایان دولت به تورم تک رقمی برسیم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی خاطرنشان کرد: البته تورم تولیدکننده که فشار هزینه‌های تولید را برای واحدهای تولیدی نشان می‌دهد تک رقمی شده و زیر شش درصد است و نرخ شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نیز کماکان یک روند نزولی دارد. ان‌شاءالله همان‌طور که رییس‌جمهور گفت قطعا تا انتهای دولت به تورم تک رقمی خواهیم رسید.
طیب‌نیا در پاسخ به سوالی درباره کاهش قیمت نفت و کنترل بازار اظهار کرد: با سیاست‌هایی که اتخاذ شده و انضباط در بودجه دولت و صرفه‌جویی‌هایی که در هزینه‌ها صورت گرفته برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال بتوانیم در حد دست کم ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی را پرداخت کنیم. همین‌طور از طریق انتشار اوراق بهادار و تهاتر، بدهی‌های خود به بخش خصوصی و بدهکاران را تسویه کنیم.
وی اضافه کرد: این سیاست‌ها ان‌شاءالله به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با شرایطی که پیش آمده و کاهش قیمت نفت مقابله کنیم. همان‌طور که پارسال الحمدالله بودجه با وضع مناسبی به پایان رسید.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.