stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 9884
  • 04 آبان 1394 - 12:43
2

لاریجانی به زاکانی: به‌عنوان یک موجود زنده نمی‌توانم درباره حضورم در جلسه‌ای تخیل کنم!

لاریجانی به زاکانی: به‌عنوان یک موجود زنده نمی‌توانم درباره حضورم در جلسه‌ای تخیل کنم!

پس از آنکه برخی نمایندگان دلواپس از جمله علیرضا زاکانی جلسه سه گانه لاریجانی شمخانی و حجازی برای بررسی طرح برجامی مجلس را تکذیب کردند، امروز رئیس مجلس به اظهارات آنان پاسخ داد.

قلم | qalamna.ir :
علی لاریجانی در نطق امروز صبح خود بار دیگر از نامه رهبری به رئیس‌جمهور در مورد اجرای برجام تشکر کرد و از عنایت ایشان به مصوبه مجلس تقدیر کرد. رئیس مجلس که «محتاطانه» خواندن قانون مصوب مجلس از سوی رهبری را ارج می نهاد و از اشارات ایشان به بندهای متعددی از این مصوبه در نامه به رئیس جمهور یاد می کرد؛ ادامه داد: جای تعجب است که یک نفر از همکاران در نوشته‌ای مدعی شده بودند که «محتاطانه» خوانده شدن مصوبه مجلس نشانه فضیلت نیست و باید این مصوبه به گونه‌ای می‌بود که رهبر انقلاب آن را شجاعانه می‌خواندند. این هم از عجایب است که برخی جای رذیلت و فضیلت را اشتباه می‌گیرند و چنین می‌گویند!
 
رئیس مجلس در ادامه سخنان خود بی آنکه به جلسه سه نفره با شمخانی و حجازی اشاره کند، گفت: در جریان بررسی این طرح، جلسات و هماهنگی‌هایی صورت گرفت که اشاراتی در مجلس به آنها شد. من جمله آنچه که بنده در مجلس نقل کردم که در کمال صحت بود و برخی حرف‌های رسانه‌ای در این باره را رد می کنم.
 
لاریجانی از زاکانی و یا نماینده دیگری که گفته بود این جلسه کذب محض است، هم نام نبرد و در ادامه افزود: بنده ظاهرا یک موجود زنده هستم و نمی‌توانم در حضورم در جلسه‌ای تخیل کرده باشم! گاه برخی حرف‌ها تعجب‌آمیز و غیر قابل باور بود. در مقطع حساسی که دو سال موضوعی در کشور مورد بررسی بوده و مجلس روی آن کار کرده و نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه های کشور است، طبعا برای این کار مهم احتیاج به توافقاتی در خارج از صحن بود.
 
در جریان بررسی طرح برجامی مجلس جلسه ای میان دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت برگزار شد و هر دو فراکسیون در مورد این طرح به توافق رسیدند. اما در صحن علنی اعضای فراکسیون اصولگرایان -اقلیت- به تعهد خود پایبند نبود و با این طرح مخالفت کرده و مانع از تصویب دو فوریت آن شدند. رئیس مجلس در نطق امروز خود به این روند اشاره ای نکرد و تنها گفت: چرا باید به تعهدات پایبند نبود؟ مگر توافق در متن صورت نگرفته بود؟ چرا عده ای مطلب را طور دیگری جلوه دادند و مطالب را به دوستان خود به موقع ابلاغ نکردند؟ اینگونه موارد نشانه ضعف است. اینکه عدم پایبندی به تعهد را به نحو دیگری بیان کنند و طرف مقابل را به نقض عهد متهم کنند هم کار عجیب دیگری بود که دیدیم!
 
وی تصریح کرد: آنانکه مرتب تکذیب می کنند بر گناه قبلی خود بار دیگری می افزایند و با فرار به جلو نمی توانند کارهای گذشته خود را بپوشانند.
 
رئیس مجلس در پایان نطق خود به اظهارات اخیر مقامات کشورهای عربستان نیز واکنش نشان داده و از بی کفایتی آنها در بروز فاجعه منا بار دیگر انتقاد کرد.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.