stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9853
  • 04 آبان 1394 - 12:02
2

۶۵ درصد جراحی زیبایی کشور مربوط به بینی است

دبیر انجمن جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی ایران گفت: آمار انجمن بین المللی جراحان پلاستیک نشان می دهد ایران رتبه دهم را در بخش تعداد مراجعات برای جراحی پلاستیک زیبایی دارد.

قلم | qalamna.ir :
دکتر سید جواد امیری زاد در مصاحبه افزود: ۶۵ درصد جراحی های زیبایی در کشور ما مربوط به بینی است به طوریکه ایران چهارمین کشور دنیاست که بیشترین عمل زیبایی بینی را انجام می دهد.  
 
وی گفت: سالانه ۴۰ هزار جراحی زیبایی درکشور انجام می شود که شاید ده برابر این تعداد ، جراحی ترمیمی داشته باشیم ضمن اینکه در دوره آموزشی جراحی پلاستیک، برنامه های درسی جراحی های زیبایی یک پنجم کل دوره های آموزشی جراحی پلاستیک است.  
 
وی افزود: چهار پنحم بقیه آن جراحی های ترمیمی شامل اصلاحات ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت، و دست، آسیب های اعضای بدن در تصادفات و سوختگی ها و تومورهاست که متاسفانه در برابر جراحیهای زیبایی به چشم نمی آیند.  
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: به علت اینکه درکشور ما ۶۰ تا ۶۵ درصد جراحی هایی زیبایی مربوط به بینی است این رقم نسبت به کشورهای همسایه و منطقه آمار بالایی به نظر می رسد درحالیکه امار جراحی های ترمیمی، بسیار بیشتر از جراحی های زیبایی است.  
 
دکتر امیری زاد از ورود افراد غیرمتخصص در این رشته و نبود نظارت و بازرسی کافی گلایه کرد و گفت:  روی مطب برخی از پزشکان ،عنوان جراح پلاستیک بینی، شکم و سینه می نویسند درحالیکه ما رشته ای به نام جراحی پلاستیک بینی و سینه نداریم .  
 
وی افزود: فوق تخصص جراحی پلاستیک به کسی اطلاق می شود که پس از اتمام دوره جراحی عمومی ، سه سال دوره آموزشی جراحی پلاستیک را طی می کند اما متاسفانه بسیاری از افراد بدون گذراندن این دوره از واژه جراحی پلاستیک هم استفاده می کنند که این موضوع مورد اعتراض ماست و به مراکز نظارتی هم اعلام کرده ایم ولی آنطور که باید و شاید به این موضوع رسیدگی نمی شود .  
 
دبیر انجمن جراحان پلاستیک ترمیمی و زیبایی به شکایت مراجعه کنندگان پس از جراحی و ایجاد عارضه اشاره کرد و گفت: بعد از شکایت این افراد و طرح در کمیسیون پزشکی متوجه می شویم که پزشک مربوط اصلا جراح پلاستیک نیست و مراجعه کنندگان فقط به تبلیغات کارت معاینه یا سرنسخه و تابلو اکتفا می کنند.  
 
وی افزود: درحالیکه مردم برای ساده ترین خریدها ، تحقیقات کامل از مکان و قیمت و کیفیت اقلام موردنیاز خود انجام می دهند ولی جای تعجب است که برای سلامت خود و قبل از ایجاد عارضه درباره تبحر و ایمن بودن مکان جراحی تحقیق نمی کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه از کل شکایات مربوط به جراحی ها ، شکایت از جراحان پلاستیک درمرتبه ششم قرار دارد افزود: بر اساس امار سازمان پزشکی قانونی درسال ۹۲ ، از مجموع شکایاتی که از جراحان پلاستیک وصول شده بود ۱۰ درصد آن مربوط به پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و۹۰ درصد بقیه مربوط به افراد غیرمرتبط با این رشته بوده است که تحت عنوان جراح پلاستیک ، عمل جراحی انجام داده اند.  
 
دکترامیری زاد همچنین درباره امنیت لیپوساکشن که در مواردی نیز منجر به مرگ نیز می شود گفت: بهترین درمان برای چاقی موضعی، لیپوساکشن است اما توصیه می شود فردی که ضریب توده بدنی( bmi ) آن بالاتر از ۳۵ باشداین عمل را انجام ندهد.  
 
وی با بیان اینکه تبلیعات زیادی برای دستگاه های مختلف بمنظور عمل لیپوساکشن داریم که هیچکدام موردتایید ما نیست افزود: مهمترین نکته در این عمل تبحر جراح و ایمن بودن مکان جراحی و رعایت اصول ایمنی است .  
 
دبیر انجمن جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی ایران گفت: در امریکا، لیپوساکشن در صدر اعمال جراحی زیبایی است این درحالی است که در این کشور خسارت های جدی و محرومیت از حرفه پزشکی برای شکایت از پزشکان درصورت ایجاد عارضه ، انها را تهدید می کند اما امنیت مراکز و مراجعه به متخصصان معتبر این رشته ، این جراحی را ایمن کرده است .  
 
وی همچنین درباره بیمه جراحی های پلاستیک در ایران نیز گفت: جراحی های زیبایی را بیمه پوشش نمی هد اما اعمال جراحی ترمیمی در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه است و کمترین ضریب( K ) حدود ۸ هزار تومان برای اعمال جراحی در نظر گرفته شده است .  
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی درباره جایگاه جراحی پلاستیک در ایران گفت :وضعیت علمی و توانایی جراحان این رشته در کشور بسیار خوب است بطوریکه همه جراحی های پلاستیک و ترمیمی و زیبایی موردنیاز جامعه در داخل کشور انجام می شود.  
 
وی افزود: مراجعه کنندگان بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه برای انجام دادن جراحی های زیبایی به ایران داریم  که علاوه بر قیمت مناسب ، کیفیت بالای کار جراحان کشورمان علت این مراجعه  است ضمن اینکه ما توانایی آموزش جراحی های پلاستیک در بخش زیبایی را نیز داریم.
 
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.