stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 9837
  • 04 آبان 1394 - 11:48
3

توضیح نماینده وزارتخارجه درباره سفر استراو

نماینده وزارت امورخارجه در اصفهان گفت: جک استراو وزیر اسبق امورخارجه انگلیس به عنوان یک شهروند عادی انگلیس و همانند سایر گردشگران خارجی به اصفهان سفر کرده است.

قلم | qalamna.ir :
محمد کارشناس در گفت وگو با تصریح کرد: جک استراو از طریق یک شرکت گردشگری وارد ایران شده و در راستای این سفر تفریحی پس از شیراز به اصفهان سفر کرده است. 
 
وی تاکید کرد: سفر جک استراو به اصفهان توسط یک شرکت گردشگری ترتیب یافته و بصورت رسمی انجام نشده است. 
 
نماینده وزارت امورخارجه در اصفهان با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان از سفر جک استراو به این شهر بی اطلاع نبوده است، تصریح کرد: این نمایندگی سفر هریک از دیپلمات های سابق و فعلی کشورهای مختلف به اصفهان را رصد می کند و در جریان سفر آنها قرار می گیرد. 
 
وی ادامه داد: اما همانگونه که بیان شد، سفر جک استراو به اصفهان کاملا’ شخصی و غیر رسمی انجام شده و این سیاستمدار انگلیسی در این سفر هیچ ملاقات رسمی نداشته و ندارد. 
 
کارشناس درعین حال سفر شخصی جک استراو به اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: وزیر اسبق امور خارجه انگلیس در سطح بین الملل چهره ای مشهور و قابل احترام برای کشورهای اروپایی است لذا حضور شخصی وی در اصفهان می تواند به معرفی بیش از پیش جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهر به جهانیان موثر باشد. 
 
وی بااشاره به اینکه در سالهای گذشته موج تبلیغات منفی علیه ایران در سطح بین الملل ایجاد شده بود، افزود: جک استراو در سفر اخیر خود به اصفهان از واقعیت های ایران پرده برداری کرده و ایجاد آرامش و امنیت در ایران را بی بدیل توصیف کرده است. 
 
نماینده وزیر امور خارجه در اصفهان اظهارکرد: سفر شخصی افرادی مثل جک استراو که چهره ای شناخته شده در سطح بین المللی هستند به کشورمان، می تواند پروژه ایران هراسی را از بین ببرد. 
 
جک استراو وزیر اسبق امورخارجه انگلیس که از ۲۷ مهر وارد کشورمان شده است روز شنبه پس از سفری به شهرهای یزد و شیراز، وارد اصفهان شد. 
 
در همین حال، عده ای روز یکشنبه با تجمع مقابل هتل عباسی اصفهان به حضور وی در اصفهان واکنش نشان داده و شعاری مخالف سر دادند. 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.