stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9809
  • 04 آبان 1394 - 11:33
3

هزینه تور جدید گردشگری به ایران چقدر است؟

اشتیاق گردشگران اروپایی برای سفر به ایران به حدی است که علیرغم مسدود شدن راه آهن ترکیه به ایران، آنها بار دور زدن این کشور و گذر از مسیر باستانی جاده ابریشم به ایران وارد می‌شوند. هزینه تور جدید گردشگری به ایران، برای هر نفر، ۱۳ هزار و ۵۹۵ پوند است.

قلم | qalamna.ir :

زمانی که پارسال شرکت «قطارهای لوکس عقاب طلایی» اعلام کرد یک تور گردشگری به ایران گذاشته است، بلیت‌های این تور، به‌سرعت فروش رفت و نایاب شد. اما اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) زمانی که ترکیه بخشی از خط آهن شرق خود را مسدود کرد، شرکت قطارهای لوکس عقاب طلایی نیز ناچار شد تورهایش به ایران را متوقف کند؛ زیرا مسیر این قطارها از ترکیه به ایران بود.

اما اکنون شرکت یاد شده اعلام کرده است که تورهای سال ۲۰۱۶ میلادی به ایران، از مسکو به تهران خواهد رفت و با گذر از مسیری ۶ هزار مایلی، راه باستانی ابریشم را خواهد پیمود و پس از قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد ایران خواهد شد.

میراث فرهنگی به نقل از روزنامه “تایمز مالی”؛ هزینه تور جدید گردشگری به ایران، برای هر نفر، ۱۳ هزار و ۵۹۵ پوند و شامل ۱۴ شب مسافرت در سوئیت‌های لوکس قطار، یک شب اقامت در هتلی در مسکو و دو شب اقامت در تهران خواهد بود.

تسنیم، سفر به ایران برای گردشگران اروپایی آنقدر مهم است که شرکت تور گذار، چالشِ استانداردهای متفاوت خط آهن را نیز پذیرفته است. در روسیه و بیشتر جمهوری‌های سابق شوروی، فاصله دو ریل آهن از یکدیگر، بیشتر از استاندارد ایران است. طبق برنامه‌ریزی شرکت، کابین‌های قطار در شهر مرزی سرخس در ترکمنستان جا به جا خواهند شد تا امکان سفر به ایران فراهم شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.