stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9722
  • 04 آبان 1394 - 1:15
0

درخواست مجدد وزرای علوم و بهداشت از رییس جمهور برای تخصیص بودجه وام شهریه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه دومین نامه وزرای علوم و بهداشت به رییس جمهور، برای تخصیص اعتبار به منظور اعطای وام شهریه به دانشجویان خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر با بیان اینکه صندوق رفاه از محل دریافت بودجه وام دانشجویی حدود ۷۰ میلیارد تومان از سال گذشته از دولت طلبکار است، اظهار کرد:تاکنون قانون اینگونه بود که چنانچه دانشجویان نتوانند شهریه خود را پرداخت کنند حق حضور در جلسه آزمون را نداشتند،اما امسال از طرف صندوق رفاه طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام شد که از آنجایی که صندوق رفاه اعتبار کافی برای اعطای وام شهریه به دانشجویان را ندارد، اجازه ورود دانشجویانی که شهریه خود را پرداخت نکرده‌اند به جلسه آزمون داده شود تا بعدا شهریه‌ها توسط صندوق پرداخت شود که این امر هم صورت گرفت و صندوق رفاه سعی کرد این کمبود را از منابع اختصاصی خود جبران کند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد دانشجویان شهریه پرداز هستند افزود: به همین دلیل وزرای علوم و بهداشت طی نامه‌ای به رئیس جمهور تاکید کردند که اگر امسال برای وام شهریه اعتباری در نظر گرفته نشود وضعیت بحرانی پیش می‌آید. رئیس جمهور هم این امر را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داد و قرار شد ۱۰۰ میلیارد تومان برای وام شهریه تخصیص یابد اما تا کنون ۴۰ درصد آن یعنی ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که ۳۷ میلیارد تومان آن اختصاص به وزارت علوم و سه میلیارد تومان آن اختصاص به وزارت بهداشت دارد. البته این مبلغ هنوز از خزانه دریافت نشده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اهمیت وام شهریه گفت:به دلیل اهمیت تخصیص اعتبار برای وام شهریه و نیاز دانشجویان به این وام، هفته گذشته وزرای علوم و بهداشت مجددا نامه‌ای به رئیس جمهور در این مورد ارسال و در این نامه با بیان این امر که ۸۵ درصد دانشجویان شهریه پرداز هستند و چنانچه موفق به پرداخت شهریه خود نشوند اجازه حضور در جلسه آزمون را ندارند، بر ضرورت در نظر گرفتن اعتبار خاصی برای وام شهریه تاکید کردند. متاسفانه سال گذشته رقم تخصیصی به صندوق‌های رفاه دو وزارتخانه صفر بود و امسال برای جلوگیری از تنش برای دانشجویان، حتما باید تخصیص مناسبی به این امر صورت گیرد.

لزوم تخصیص بیش از هزار میلیارد اعتبار برای پوشش‌دهی تقاضاهای وام شهریه

مهندس یزدان‌مهر ادامه داد: چنانچه دولت ۱۰۰ میلیارد تومان را اختصاص دهد و همچنین صندوق درآمدهای اختصاصی خود را که ۷۰ میلیارد تومان است نیز به این امر اختصاص دهد تنها پنج درصد دانشجویان پوشش می‌یابند زیرا برای پوشش دهی همه تقاضاها بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی در پایان درمورد مبلغ وام شهریه برای دانشجویان توضیح داد: مبلغ وام شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۳۰۰ هزار تومان،‌ دانشجویان کارشناسی ارشد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دکترا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نحوه بازپرداخت آن برای دختران پس از ۹ ماه تنفس و برای آقایان چنانچه به خدمت سربازی اعزام شوند پس از دو سال تنفس است.

 

ایسنا

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.