stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 9665
  • 03 آبان 1394 - 18:51
7

نخست وزیر انگلیس: تنها یک همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا برگزار می‌کنیم

یک دستیار بلندپایه نخست وزیر انگلیس به نقل از وی اعلام کرد، دولت این کشور در صورتی که مردم انگلیس در همه‌پرسی بر سر خروج از اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۱۷ رای به ترک این اتحادیه دهند، دیگر همه‌پرسی دومی برسر این مساله برگزار نخواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا برخی از چهره‌های حامی خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس پیشنهاد دادند که اگر مردم این کشور رای به ترک اتحادیه اروپا در این همه‌پرسی دهند می‌توان از این مساله به عنوان ابزار چانه‌زنی به منظور دریافت امتیازات بیشتر از بروکسل پیش از برگزاری یک همه‌پرسی دیگر درباره شرایط این خروج استفاده کرد.

برخی رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، بوریس جانسون، شهردار لندن که از او به عنوان کاندیدای تصدی رهبری حزب محافظه‌کار دیوید کامرون یاد می شود،، حامی مساله برگزاری دو همه‌پرسی است.

با این حال یک دستیار دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به خبرگزاری رویترز اظهار کرد: نخست وزیر انگلیس صراحتا گفته که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. او از همان اول گفت که همه‌پرسی مستقیمی درباره باقی ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن برگزار خواهد شد و این همه‌پرسی دقیقا به همین شکل برگزار خواهد شد. انتخاب ترک اتحادیه اروپا در این همه‌پرسی مساوی است با ترک اتحادیه اروپا.

وی در ادامه گفت: این مناسب نیست که بگوییم اکثریت مردم انگلیس رای به ترک اتحادیه اروپا می‌دهند و بعد بگوییم که دولت انگلیس از رای آنها چشم‌پوشی کرده و برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا مذاکره می‌کند.

نخست وزیر انگلیس وعده داده پیش از برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا با این اتحادیه در خصوص روابط با انگلیس مذاکره می‌کند اما بسیاری از مقام‌های اتحادیه اروپا از این که لندن هنوز پیشنهادهای مشخصی به آنها نداده ناخرسند هستند.

این همه‌پرسی قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ برگزار شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.