stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 9652
  • 03 آبان 1394 - 14:11
6

دلواپسان همچنان برمدار لجاجت؛ شعار علیه دولت و اقدام تفرقه‌انگیز تلویزیون

افرادی که در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از تریبون‌های عمومی و مذهبی استفاده کردند و مطالبی را علیه دولت، تیم مذاکره‌کننده و هیئت رئیسه مجلس مطرح کردند باید بدانند که تداوم مخالف‌خوانی‌های‌شان با برجام، منافع و مصالح ملی را به خطر می‌اندازد.

قلم | qalamna.ir :
حسین‌ کنعانی‌مقدم عضو جبهه ایستادگی با اشاره به تلاش تندروها برای استفاده جناحی از تریبون‌های عمومی در مراسم مذهبی و هجمه‌پراکنی و هتک حرمت مسئولان عالی نظام در چنین مراسمی گفته است: در مراسم محرم امسال شاهد بودیم که تندروهای مخالف برجام در سخنرانی‌ها و شعارهای خود مواضعی را علیه دولت و تیم مذاکره‌کننده مطرح کردند و این در حالی بود که نامه مقام معظم رهبری مبنی بر تایید برجام برای همه مخالفان به منزله اتمام حجت بود.
 
 یکی از نوحه‌خوانانی که در میدان نقش‌ جهان اصفهان در اجتماع روز عاشورای مردم این شهر، پشت تریبون قرار گرفت در هنگام پخش زنده این مراسم از شبکه سوم سیما، به انتقاد از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور پرداخت و مدعی شد که در توافق هسته‌ای خط قرمزهای ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری رعایت نشده است. براساس گزارش خبرگزاری آنا، این نوحه‌خوان در ادامه دیگر تلاش‌های گروهی از مداحان برای سیاسی کردن سوگواری‌ها به نفع یک دیدگاه خاص، خطاب به مردم اصفهان که در بزرگترین اجتماع عاشورایی این شهر گرده هم آمده بودند تا عزای حسینی را اقامه کنند، گفت که به‌گونه‌ای عزاداری کنند که پس از نامه اخیر رهبری درباره برجام و تذکر برخی نکات، کسانی نتوانند خطوط قرمز رهبری را نادیده بگیرند. شبکه سوم سیما که در حال پخش زنده این مراسم در ساعت ۱۱:۳۰ بود، پس از این اظهارات صدای مراسم اصفهان را قطع و صدای مراسم یزد را که در گوشه دیگر صفحه تلویزیون تصویرش پخش می‌شد، جایگزین کرد. این در حالی بود که مواضع سیاسی نوحه‌خوان میدان نقش‌ جهان اصفهان علیه دولت بیش از یک دقیقه پخش شد. علاوه‌براین در نقاط دیگر کشور نیز شاهد رفتارهایی شبیه این از سوی این ‌گروه‌ها علیه دولت بوده‌ایم.
 
حسین‌ کنعانی‌مقدم در واکنش به رفتارهای این افراد و گروه‌ها، با بیان اینکه ” افراد و شخصیت‌هایی که خود را تابع و ذوب در ولایت می‌دانند باید از فرمان مقام معظم رهبری در نامه اخیر ایشان به رئیس جمهور مبنی بر تائید برجام نمود تبعیت کنند”، خطاب به این افراد می‌گوید: بدانند که سرپیچی از این فرمان همان عواقبی را خواهد داشت که در زمان امام علی(ع) و امام حسین(ع) دامن‌گیر مسلمانان شد و برخی از آنان را به خروج بر امام زمان‌شان واداشت.
 
کنعانی‌مقدم، استمرار مخالفت‌ها با برجام را منافی مصالح و منافع ملی دانست و به ایلنا گفت: افرادی که در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از تریبون‌های عمومی و مذهبی استفاده کردند و مطالبی را علیه دولت، تیم مذاکره‌کننده و هیئت رئیسه مجلس مطرح کردند باید بدانند که تداوم مخالف‌خوانی‌های‌شان با برجام، منافع و مصالح ملی را به خطر می‌اندازد.
 
عضو جبهه ایستادگی توهین به روسای قوا از طریق تریبون‌های عمومی را عنوانی مجرمانه دانست و بیان داشت: مطابق با قانون، افرادی که از طریق تریبون‌های عمومی به مسئولان عالی نظام و روسای قوا توهین می‌کنند باید از سوی دستگاه قضا و مدعی‌العموم مورد پیگرد قرار گیرند.
 
کنعانی‌مقدم سوءاستفاده از خون امام حسین(ع) را جفایی نابخشودنی در حق ایشان و یاران وفادارشان دانست و  تصریح کرد: بنا نیست از خون امام حسین(ع) در جهت منافع و اغراض حزبی و جناحی خود بهره‌برداری کنیم و ضرورت دارد که در مراسم سوگواری سالار شهیدان ما کلیات را برای مردم مطرح کنیم و مصداق‌ها را خود مردم به درستی تشخیص می‌دهند. مسئولان و متولیان امر خصوصا رسانه ملی باید از قرار دادن تریبون‌های عمومی در دسترس افراد و عناصر تندرو و رادیکال پرهیز و اجتناب کنند.
 
هیچ‌نوع توهین و بی‌حرمتی در شرع پذیرفته نیست
 
بهروز نعمتی، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت نیز در همین‌باره با انتقاد از شعارهای کنایه‌آمیز تندروها علیه رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم شام غریبان بیت رهبری، اظهار داشت: هر نوع هتک حرمت، از سوی هر گروه و جریانی مذموم است و گمان می‌کنم آن‌چه در جریان مراسم شام غریبان بیت رهبری اتفاق افتاد و پیش از آن نیز موارد مشابه آن‌را شاهد بودیم، آفت بزرگی برای نظام است. مسئولین نظام همگی افرادی زحمت‌کش هستد که شب و روز برای اعتلای نظام و راحتی مردم تلاش می‌کنند و دلیل نمی‌شود اگر نظرات‌شان درخصوص مسئله‌ای خاص با عقاید و سلیقه‌مان متفاوت بود، به آن‌ها بی‌حرمتی و اهانت کنیم.
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر این‌که چنین برخوردهایی مسبوق به سابقه‌‌اند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و همچنین آیت‌الله سیدحسن خمینی افرادی نیستند که هرکسی از راه رسید به آن‌ها بی‌حرمتی کند. این افراد با هر عقیده و گرایش سیاسی، خدمت‌گذار نظام‌اند و فارغ از آن هیچ‌نوع توهین، بی‌حرمتی، تخریب و سوءظنی در شرع ما پذیرفته نیست. هر مسئولی برای هر تصمیمی که می‌گیرد، دلایل روشنی دارد و با در نظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم‌گیری می‌کند. نکته عجیب دیگری که در این خصوص مشاهده می‌شود،‌ سکوت بسیاری از مسئولان است و متاسفانه شاهد هستیم بسیاری در برابر این اتفاقات تنها سکوت می‌کنند.
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر لزوم برخورد جدی با بی‌حرمتی و شعارهای توهین‌آمیز به مسئولان نظام، گفت: این اتفاقات به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست و من از مسئولان قوه قضاییه، عزیزان‌مان در وزارت اطلاعات و همچنین اطلاعات سپاه پاسداران می‌خواهم با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و با این افراد برخورد کنند. به هر حال، چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من و مسببان این اتفاق باید منتظر باشند که این اتفاقات دامن خودشان را هم بگیرد.
 
لزوم برخورد جدی با اهانت‌کنندگان
 
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با انتقاد از شعارهای کنایه‌آمیز تندروها در مراسم شام غریبان بیت رهبری، اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم برخی جریان‌های تندرو با افراط و تفریط‌های این‌چنینی و برخوردهای تند و نادرست حرکاتی انجام می‌دهند که این اقدامات علیه هر مقام و مسئولی در هر جایگاهی که باشند، به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست. آن چه مسلم است، مقام‌ها و مسئولان نظام دارای جایگاه و حرمتی خاص هستند که این حرمت هم به شخصیت خودشان و هم به جایگاهی که در آن قرار دارد، مربوط است و باید مراقب باشیم که این حرمت‌ها شکسته نشود.
 
حجت‌السلام سبحانی‌نیا اضافه کرد: چنین اقدامات اهانت‌آمیزی در بیت رهبری که برای مردم دارای حرمت ویژه است، خطای بزرگتری است. باید حرمت این تریبون‌ها و پایگاه‌ها حفظ شود و این رفتارهای نادرست قابل قبول نیست. باید دقت کنیم که حرمت شخصیت‌های نظام و همچنین مقام و جایگاه‌ آن‌ها حفظ شود و نباید شخصیت‌ها و بزرگان نظام را با شانتاژهای این‌چنینی تخریب کنیم.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد جدی با اهانت‌کنندگان، اعلام کرد: دستگاه‌های مسئول باید عناصر اصلی این اقدامات خلاف قانون را شناسایی کنند و گمان می‌کنم اگر با یکی دو مورد از متخلفان برخوردی منطقی و جدی صورت بگیرد و بدانند که قانون ملاک برخورد است، از این پس حرمت افراد را نگاه می‌دارند. نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که فارغ از لزوم حفظ حرمت افراد، باید حرمت اماکنی چون حرم مطهر حضرت امام (ره)، بیت رهبری و اماکن مقدس و مذهبی را نیز نگاه داریم و ارزش و احترام این مکان‌ها را زیرسوال نبریم.
 
باعث تاسف است که امروزه با پدیده «عربده‌کشی» در مداحی مواجه‌ایم
 
افشین علاء، شاعر آیینی نیز در همین‌باره به آنا گفته است: «باعث تاسف است که امروزه با پدیده‌ای مواجه‌‌ایم به نام «عربده‌کشی»؛ چنانکه مطابق با آن برخی از مداحان برای برانگیختن شور و اشک مخاطبان خود، گاهی دست به رفتارها و رویکردهای خلاف قاعده و ادب می‌زنند.»
 
علاء می‌گوید: «واقعا جای سوال دارد که چرا دستگاه‌های رسمی، خصوصا رسانه ملی به این شیوه‌های غلط دامن می‌زنند و آن‌ها را ترویج می‌کنند. این در حالی است که در زمان حیات امام راحل، مرحوم کوثری با روضه‌خوانی‌های خود، بدون استفاده از لحن‌های کوچه‌بازاری و عربده‌کشی روضه‌هایی می‌خواند که در و دیوار را به گریه می‌انداخت.» / آفتاب
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.