stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 9640
  • 03 آبان 1394 - 12:49
0

درگذشت نویسنده مطرح آمریکایی

«جروم کاس» نویسنده آمریکایی که سال‌ها آثارش در تئاتر «برادوی»، سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌ است، در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

قلم | qalamna.ir :

جروم کاس نویسنده معروف رمان، فیلمنامه و نمایشنامه‌ که بسیاری از آثارش مورد اقتباس قرار گرفته و برنده جوایز مهمی چون «تونی» شده‌اند، در منهتن از دنیا رفت.

«بالروم» یکی از معروف‌ترین کارهای کراس است که ابتدا در قالب تله‌تئاتر ارائه شد و سپس اقتباس نمایشی آن در سال ۱۹۷۸ روی صحنه رفت و نامزد جایزه «امی» شد. «بالروم» ۱۱۶ اجرای صحنه‌ای داشت، هشت‌بار نامزد «تونی» و یک‌بار موفق به کسب این جایزه هنری شد.

«همیشه سبز» (۱۹۸۵) هم از کارهای تلویزیونی این نویسنده که براساس رمان پرفروش «بلوا پلین» به نگارش درآمده است. همچنین «ملکه بالروم استارداست» معروف‌ترین اثر کاس است که در سال ۱۹۷۵ نوشته شد.

نیویورک تایمز‌، این نویسنده با نام کامل «جروم آلن کاس» متولد ۲۱ آوریل ۱۹۳۷ بود. او در سال ۱۹۸۳ فیلمنامه «بازگشت اسب سیاه» را به نگارش درآورد. «یک زندگی تازه» (۱۹۷۳) و «عبور از آزادی» (۱۹۹۰) از جمله کارهای تلویزیونی او هستند. «پیتر اوتول» در این پروژه که به موضوع حمله نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم می‌پردازد، ایفای نقش داشت.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.