stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 957
  • 08 شهریور 1394 - 18:28
3

تضمینی برای آینده شغلی من است؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بالاترین نرخ بیکاری استان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

قلم | qalamna.ir :
سلیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، طرحی تحت عنوان” آینده شغلی من” را در دانشگاه‌های سطح استان با هدف راهنمایی و افزایش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار در میان دانشجویان جهت ورود به بازار کار، اجرا کرده است. علاوه بر آن دانشجویان برای انتخاب رشته تحصیلی و تضمین آینده شغلی‌شان، می‌توانند از مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی که در استان نیز وجود دارد، مشاوره بگیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه توجه به مشاغل خرد و خانگی برای رفع بیکاری، ضروری است، افزود: ۷۳ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال جاری اختصاص یافته است و سهمیه دستگاه‌ها به زودی اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به تنش‌های بین کارگران اظهار کرد: با وجود تعداد زیاد کارگران و وجود صنایع بزرگ و کوچک در سطح استان، شاهد کمترین تنش کارگری هستیم که این امر با مدیریت به موقع کمیسیون‌های کارگری و کارفرمایی و نظارت‌های مستمر، بازرسی، تعامل منطقی بین کارگران و کارفرمایان صورت گرفته است و ضمن اینکه ۳۵ درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی استان به صورت سازشی و قبل از طرح در مراجع حل اختلاف حل و فصل می‌شود.
سلیمی در ادامه به موضوع اشتغال که مهم ترین دغدغه دولت است، اشاره و از تخصیص بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) خبر داد و گفت: این تسهیلات بر اساس قوانین بانک مرکزی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۲۲ کاریابی در سطح استان، افزود: طی دو سال اخیر ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر در این کاریابی‌ها ثبت نام کردند که بیش از ۷۰۰۰ نفر مشغول بکار شدند.
سلیمی اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۱۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های استان توسط بازرسان اداره کار صورت گرفته که در این بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک، ۱۲۶۷ نفر نیروی اتباع خارجی، شناسایی و ۶۲۰ نفر نیروی ایرانی جایگزین آنها شدند.
وی افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران یکی از برنامه‌های دولت برای مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی است. تشکیل این تعاونی‌ها و استفاده از سرمایه‌های کوچک تجمیع شده، باعث رونق اقتصادی هر شهرستان و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه می‌شود. تشکیل این تعاونی‌ها در هرمزگان ضرورت است. طرح ملی تشکیل ۱۰۰ تعاونی در ۱۰۰ روستا برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا است که این امر به ایجاد اشتغال تعداد زیادی از زنان کمک می‌کند.
سلیمی عنوان کرد: ساخت و تحویل تمام واحدهای مسکن مهر استان تا نیمه اول سال ۹۵، تشکیل و توانمند سازی اتاق تعاون استان و انعقاد تفاهم نامه واگذاری امور تعاون از بخش دولتی به این بخش، هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی جهت اجرایی شدن طرح ملی پرورش ماهیان در قفس به میزان ۵۰ هزار تن در سال توسط تعاونی‌ها، تشکیل تعاونی‌های ویژه بانوان در زمینه‌های مختلف، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکترای مرتبط با حوزه تعاون و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی ویژه اعضاء از جمله اقدامات بخش تعاون است.
وی به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ شهریور امسال جشنواره تعاونی‌های برتر استان با حضور مقامات استانی برگزار می‌شود. در این جشنواره از ۱۸ شرکت تعاونی برتر تقدیر خواهد شد.
منبع: ایسنا
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.