stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9418
  • 01 آبان 1394 - 12:42
3

پیشنهاد میلیونی ترکیه به رضازاده دروغ بود!

در گزارش یکی از نشریه‌های کشور، به پیشنهادهای عجیب و غریب به ورزشکاران ایرانی اشاره شده و در بخشی از آن آمده که ماجرای پیشنهاد میلیون دلاری ترکیه به رضازاده، حقیقت نداشته است.

قلم | qalamna.ir :

نشریه تماشاگران امروز در جدیدترین شماره خود، در گزارشی به پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری ترک‌ها به حسین رضازاده اشاره کرده است؛ درباره ماجرای پیشنهاد نعیم سلیمان اغلو به رضازاده برای پناهندگی و گرفتن ملیت ترکیه‌ای.

علی مرادی – رئیس فدراسیون وزنه‌برداری – از یک تاکتیک خبری سخن گفته و آن شایعه را تنها تصمیمی برای ساختن یک چهره حذاب از قهرمان ۲۲ ساله برای مردم سخن گفته است.

در ۱۴ سال گذشته بعضی افرادی که در آن هواپیما بودند، نقل می‌کردند پیشنهاد سلیمان اغلو به رضازاده، برای حضور در مسابقات باشگاهی این کشور بوده و هیچ ربطی به تغییر تابعیت نداشته؛ اما اصل ماجرا سرانجام لو رفته است.

یکی از خبرنگارانی که در هواپیما بوده تصمیم می‌گیرد برای بالا بردن وجهه عمومی رضازاده و فشار به سازمان تربیت بدنی برای حمایت از قهرمانان، این شایعه را در رسانه‌ها مطرح کند. شایعه پیشنهاد میلیون دلاری به رضازاده، آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که کسی جرأت تکذیب آن را نداشت.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که در هواپیما کنار رضازاده نشسته بوده، در گفت‌وگو با «تماشاگران امروز» این روایت را تأیید می‌کند: «خدا بیامرزد آن دوست خبرنگار بزرگ ما را . همکار شما را که این شایعه را ساخت. ما از مسابقات قهرمانی جهان در لهستان برمی‌گشتیم، در قسمت بیزینس هواپیما نعیم سلیمان اغلو که خودش از بلغارستان به ترکیه پناهنده شده، آمد کنار رضازاده و با هم ترکی صحبت کردند. پرسیدیم ماجرا چیست؟ گفت پیشنهاد داده بیا در مسابقات باشگاهی اینجا شرکت کن و وزنه بزن. بعضی دوستان ماجرا را فهمیدند، گفتند ما آن را برمی‌داریم فلان جور تعریف می‌کنیم. هر چقدر گفتم نکنید آقا، چرا واقعیت را وارونه می‌کنید؟ گوش ندادند. این خبرنگار بزرگ که اخیرا در آمریکا فوت کرده‌اند، اما خیلی از خبرنگارانی که آنجا بودند خدا را شکر هنوز زنده و سلامت هستند. گفتم ظرفیت آدم‌ها را ببینید بعد برایشان داستان بسازید. بعد از آن ماجرا بتی از این آدم ساخته شد. می‌گفتند قرار بوده پولی در حد نصف ترکیه بدهند و رد کرده، آن‌وقت چند سال بعد رفت با ۲۰۰ میلیون تبلیغات ماهواره ای کرد.»

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.