stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 9390
  • 01 آبان 1394 - 11:02
1

آخرین وضعیت حجاج ایرانی مشکوک به کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارسال کلر به وزارت بهداشت عراق برای پیشگیری از بیماری وبا خبر داد و گفت: موردی از ابتلا به بیماری کرونا در کشور به طور یقین گزارش نشده است.

قلم | qalamna.ir :

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر زنجان، شهر انقلابی، مذهبی و فرهنگی است و به الگوی جهانی در برگزاری مراسم عزاداری تبدیل شده است.

وی در مورد شیوع بیماری وبا در کشور عراق ابراز کرد: وزارت بهداشت ایران مقداری کلر در اختیار وزارت بهداشت عراق قرار داده تا بتوانند اقدامات لازم برای کلرزنی را انجام دهند و با انجام اقدامات پیشگیری این وضعیت خیلی نگران‌کننده نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: از آب و غذاهای بسته‌بندی استفاده کنند و از خوردن غذاهایی که از سلامت آن اطمینان ندارند پرهیز کنند و شستشوی مداوم دست و وسایل مورد استفاده آن‌ها کمک کننده است.

وی در مورد بیماری کرونا نیز عنوان کرد: تاکنون مواردی که ابتلای زائران به بیماری کرونا در آن‌ها به طور ۱۰۰ درصد اثبات شده باشد، مشاهده نشده است.

هاشمی با اشاره به مراقبت‌های گروه بهداشت در راستای کنترل بیماری کرونا بیان کرد: موارد مشکوک بررسی شده و افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار افراد مبتلا به بیماری کرونا باید به سازمان بهداشت جهانی گزارش داده شود، گفت: اگر موردی از کرونا در کشور مشاهده شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور در کشور عربستان پس از وقوع فاجعه منا ابراز کرد: رسیدگی به بیماران و هیئت پزشکی حج و نیز بیمارستان‌هایی که مصدومان ایرانی در آن بستری بودند، مطلوب بود.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان و وزارت بهداشت عربستان پس از آنکه درگیر حادثه تأسف بار منا شدند، کمک‌های قابل توجهی به هیئت پزشکی حج و مصدومان ارائه دادند با این حال بی‌کفایتی بخش‌های دیگر وزارت بهداشت را درگیر کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.