stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 9370
  • 01 آبان 1394 - 10:43
4

مجید انصاری: عزم دولت، ریشه‌کنی فساد در هر رده و مقامی است

مجید انصاری: عزم دولت، ریشه‌کنی فساد در هر رده و مقامی است

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: این دولت به‌طور جدی می‌کوشد جلوی هر فسادی را در هر رده‌ای بگیرد که این کار را کرده است و تاوانش را نیز خواهد داد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام و المسلمین “مجید انصاری” شامگاه پنج‌شنبه طی سخنانی در حرم امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی به شکل همه‌جانبه حضور داشته و وظیفه خود را انجام داده‌اند، اظهار کرد: مردم ایران مردمی آگاه، باوفا و منسجم هستند که در عرصه‌های مختلف حاضر می‌شوند و خدمتگزارانی را انتخاب می‌کنند که بی‌منت می‌کوشند تا با اخلاص وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته دولت تدبیر و امید با تلاش‌های رییس‌جمهور که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و اهل بیت‌(ع) است و نیز با تلاش‌های ویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که با مایه گذاشتن از شرف، عزت و آبروی خود و نیز با رعایت خطوط قرمز به میدان آمدند و طوری عمل کردند که امروز ایران حرف بحق خود را به تمام جهانیان قبولانده است و برجام نیز به عنوان یک سند افتخارآمیز به تصویب رسیده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه برجام به عنوان ثمره این مذاکرات، متنی افتخارآمیز است که دولت نیز تمام تلاش خود را برای اجرای آن به کار می‌گیرد، اظهار کرد: در چند روز گذشته برجام در مجلس به تصویب رسید و روز گذشته نیز مهر تایید خود را از مقام معظم رهبری گرفت و دولت هم می‌کوشد بیش از گذشته برای اجرای این سند افتخارآمیز تلاش کند.

انصاری یادآور شد: همه کسانی که در این مدت نسبت به تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کم‌لطفی یا بی‌توجهی کرده‌اند، بعد از این به این دستاورد توجه بیشتری نشان دهند و آن را دستاورد همه مردم، کشور و از منافع ملی بدانند و دولت را کمک کنند تا موانع اجرای برجام را از میان بردارد.

او با یادآوری این نکته که دولت با اجرای برجام می‌کوشد تحریم‌ها را گام به گام از سر مردم بردارد، اظهار کرد: دولت مصمم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده، است و می‌کوشد با اجرای برجام تحریم‌ها از سر مردم بردارد.

انصاری همچنین با اعلام اینکه معاون اول رییس‌جمهور مامور شده است تا تیمی را برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد، اظهار کرد: آقای جهانگیری مامور شده است تا به همراه تیمی زمینه را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کند و دولت نیز تمام هم و غم خود را بر این قرار داده است که با ایجاد اشتغال و نیز ایجاد رونق در کسب و کار مردم و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در رفع کمبودها بکوشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن هشدار به مردم و فعالان سیاسی در خصوص حفظ وحدت و انسجام در فضای سیاسی کشور، گفت: از همه فعالان سیاسی و جناح‌ها و مردم درخواست می‌کنم قدر وحدت موجود در جامعه را بدانند و از هر امری که موجب تفرقه می‌شود بپرهیزند.

وی افزود: مردم بکوشند اسفند امسال را با انتخاب نمایندگان مجلس و خبرگان به یک حماسه بزرگ تبدیل کنند تا نظام و انقلاب نیز تقویت شود.

او همچنین تاکید کرد: زمانه، زمانه پر کردن جیب خود نیست و این دولت نیز به طور جدی می‌کوشد جلوی هر فسادی را در هر رده و مقامی بگیرد، که گرفته است و تاوان آن را نیز می‌دهد.

انصاری با بیان اینکه برخی از بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌ها نسبت به دولت به دلیل عزم جدی دولت در رفع فساد است، اظهار کرد: بعضا بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌هایی نیز به دولت می‌شود که ریشه‌اش از همین عزم دولت است که می‌کوشد جلوی فساد را بگیرد و با سالم‌سازی نظام اداری کشور، دست چپاولگران بیت‌المال و کاسبان تحریم را کوتاه کند.

وی همچنین با طرح این درخواست که، سایر قوا نیز در راه مبارزه با فساد به دولت کمک کنند، گفت: امیدواریم در زمینه اجرای برجام رسانه ملی نیز به دولت کمک کند چرا که دولت نیازمند تبلیغ و ترویج است و رسانه ملی وظیفه خود را در اجرای برجام برای دولت انجام دهد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به قیام سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا، اظهار کرد: این حادثه سال‌های سال و در همه زمانه ماندگار خواهد بود و دلیل آن نیز این است که این واقعه تنها متعلق به مقطعی از تاریخ یا جامعه‌ای از جوامع بشری نیست بلکه در این واقعه مساله دین و هویت انسانی مطرح است.

وی افزود: عامل دوم در ماندگاری قیام عاشورا این است که رهبر این نهضت نه تنها یک فرمانده نظامی شجاع و سلحشور بلکه یک امام است، امامی که مقام و مسئولیت او بالاتر از مقام و مسئولیت پیامبران است.

انصاری گفت: مقام امام محدود به مکان و زمان نیست و سیدالشهداء(ع) امام همه قرون و اعصار است و قیام ایشان تا ابد ادامه دارد و هر روز دنیا صحنه رویارویی یزیدیان و حسینیان عالم است.

خبرنگار معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین به ناامنی‌های منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ‌امروز دشمن تلاش می‌کند چهره اسلام را خشن نشان دهد و رسانه‌های استکبار و صهیونیسم با استفاده از چهره‌های خشک‌مغز می‌کوشند خشونت را به جهان اسلام پمپاژ کنند و میان صفوف مسلمانان تفرقه بیندازند.

وی تاکید کرد: امروز همه کشورهای اسلامی در دریای خون و ترور فرو رفته‌اند اما خوشبختانه ایران در پرتو آموزه‌های عاشورایی و رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و نیز آگاهی ملت و فداکاری مقام معظم رهبری، امن است.

انصاری در پایان با طرح این پرسش که “آیا دستگاه‌های ما علوی عمل می‌کنند یا نه؟” گفت: درسی که سیدالشهداء در روز عاشورا می‌دهند پذیرش توبه است و امام علی(ع) نیز بر پذیرش عذر و توبه تاکید بسیاری داشته‌اند اما آیا امروز دستگاه‌های ما علوی عمل می‌کنند و ما علوی هستیم؟ شخصی می‌گوید من در فلان جا نبودم و فلان حرف را نزده‌ام اما کسی توجه نمی‌کند.

‌ در این مراسم چهره‌هایی چون آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی، حجج اسلام سیدحسن خمینی و سیدعلی خمینی و نیز مرتضی اشراقی، اسحاق جهانگیری، حمید انصاری و جمعی دیگر از چهره‌های سیاسی حضور داشتند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.