stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 9337
  • 30 مهر 1394 - 11:57
3

تزریق پول به حوزه تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است

تزریق پول به حوزه تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از افزایش سطح مطالبات مردم در پی لغو تحریم‌ها، تأکید کرد.

قلم | qalamna.ir :

احمد شوهانی اظهار کرد: خوشحالیم که لغو تحریم‌های ظالمانه وارد فاز بررسی شده است و ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر تحریم‌ها عملاً برداشته شود به ویژه اینکه با پشت سر گذاشتن تفاهمات و توافق خوبی که حاصل شده فرصتی را برای هر دو طرف پدید آورده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها به توافق هسته‌ای به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنند، افزود: تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی را برای ما پدید ‌آورده بود و با لغو این تحریم‌ها می‌توانیم از فرصت به‌وجود آمده استفاده کنیم، همچنان که طرف‌های غربی به ویژه اروپایی‌ها هم با اعزام هیأت‌های اقتصادی به ایران از ظرفیت‌های ما استفاده می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ در مسائل سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی به یکدیگر نیاز دارند، ادامه داد: اکنون یک فرصت طلایی ایجاد شده که دو طرف با نگاه جدید وارد فاز جدیدی از روابط شوند. پیش بینی من این است که ان‌شاءالله روابط توأم با حفظ استقلال، دوستانه و استراتژیک بین ایران و غرب به‌ویژه اروپا ایجاد خواهد شد؛ چرا که اروپایی‌ها در چند ماه گذشته استقبال خوبی را نسبت به گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی با ایران نشان داده‌اند.

شوهانی با تأکید بر لزوم پرهیز از افزایش سطح مطالبات مردم در پی لغو تحریم‌ها، یادآور شد: اینطور نیست که به محض اجرایی شدن برجام مشکلات اقتصادی ما هم حل شود بلکه این تنها نقطه شروع است و تا برداشته شدن محدودیت‌های زمانی به طول خواهد انجامید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینک دولت می‌تواند از فرصت پیش رو به خوبی استفاده کند، گفت: پیش از این ما با واسطه‌های بانکی و درجه ۲ و درجه ۳ تکنولوژی و پول به کشور واردات را انجام می‌دادیم، اما با برداشتن این محدودیت‌ها از موضع قدرت ورود می‌کنیم و می‌توانیم تکنولوژی و کالا را با قیمت کمتری وارد کشور کنیم.

وی در پایان، رفع محدودیت‌های بانکی را منجر به فروش نفت بیشتر و در پی آن کسب درآمد بیشتر دانست و افزود: در این صورت می‌توانیم درآمد حاصله و پول‌های بلوکه شده را به موقع به کشور وارد کنیم که همه اینها برای ما فرصت است و ان‌شاءالله اثرات آن را در سال آینده یا اواخر سال جاری مشاهده خواهیم کرد و می‌توانیم با تزریق پول به حوزه تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

ایسنا

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.