stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 9331
  • 30 مهر 1394 - 11:50
3

بنیامین شش ساله از تل‌آویو

بنیامین شش ساله از تل‌آویو

نتانیاهو می‌گوید هلوکاست پیشنهاد مفتی قدس بوده است. اما دستور هلوکاست دست کم ۱۲۳ روز پیش از دیدار هیتلر و مفتی قدس صادر شده است.

قلم | qalamna.ir :

پیوند میان نازیسم و صیونیزم پیوندی راهبردی نیست که بر سرش بحث کنیم. نازیسم و صیونیزم هر دو شاخه‌های یک ایدئولوژی هستند؛ نژادپرستی. وقتی به برتری یک نژاد یا فرودستی یک نژاد قائل باشی چه فرقی می‌کند که آلمانی باشی یا یهودی؟ سیاه و یهودی را پست بدانی یا سیاه و مسلمان را؟ نگاه نژادپرستانه بن و بنیان نازیسم و صیونیزم است. این بسیار مهم‌تر است از این که پیوندهای راهبردی پنهان و تاریخی میان این دو را بازیابی کنیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صیونیستی روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ در کنگره‌ی جهانی صیونیستی سخنرانی کرد و واضحاً تلاش کرد با متهم کردن فلسطینیان لکه‌ی ننگ هلوکاست را از دامن هیتلر بزداید. او گفت «هیتلر اول نمی‌خواست یهودیان را نابود کند؛ می‌خواست اخراجشان کند. حاج امین الحسینی [مفتی قدس] نزد هیتلر رفت و گفت “اگر اخراجشان کنی همه می‌آیند اینجا [فلسطین]”. هیتلر پرسید “پس باید چه کارشان کنم؟” حسینی گفت “آتششان بزن”.»

البته این کشف تاریخی را باید به نام شخص نتانیاهو سند زد. کسی پیش از او مدعی نشده بود که هلوکاست ابتکار مفتی قدس بوده است. فقط یک مشکل کوچک برای این کشف بزرگ تاریخی نتانیاهو وجود دارد. هیتلر و حاج امین الحسینی در دسامبر ۱۹۴۱ با هم دیدار کردند (۱۰ آذر ۱۳۲۰ – ۱۰ دی ۱۳۲۰) اما نامه‌ی گورینگ درباره‌ی «راه حل نهایی» (کشتار یهودیان اروپا) تاریخ ۳۱ جولای ۱۹۴۱ (۹ مرداد ۱۳۲۰) دارد؛ یعنی دست کم ۱۲۳ روز پیش از دیدار هیتلر با مفتی قدس.

البته دولت آلمان در روز چهارشنبه ۲۹ مهر اعلام کرد که مسئولیت کشتار یهودیان با رایش سوم است نه با فلسطینیان. قبلاً نقاشی بنیامین شش‌ساله از تل‌آویو را در سازمان ملل دیده بودیم، امسال در سازمان ملل سکوت تئاتریش را دیدیم و حالا در کنگره‌ی جهانی صیونیزم تاریخ‌نگاری‌هایش را. 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.