stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 9258
  • 29 مهر 1394 - 18:41
2

نرخ بیکاری در جامعه جوان ایران ۲۱ درصد است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه جمعیت جوانان ایران ۲۴ میلیون نفر است از نرخ ۲۱ درصدی بیکاری در جامعه جوان ایران خبر داد و افزود: تعداد NGO های جوانان تا پایان ۹۶ از ۷۰۰ به ۵۰۰۰ NGO خواهد رسید.

قلم | qalamna.ir :
محمدرضا رستمی در نشست دو جانبه معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و وزیر جوانان و ورزش جمهوری تونس گفت: مسئولیت معاونت ساماندهی امور جوانان و ورزش، سیاست‌گذاری کلان در کشور برای جوانان در ابعاد اقتصادی، اشتغال، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که مجموعه وزارتخانه‌ها مسئولیت اجرای آن سیاست‌ها را بر عهده دارند.
 
 وی با بیان اینکه دامنه جوانی از سن ۱۵ تا ۲۹ سالگی است گفت: بر اساس آخرین آمارها و گزارشات جمعیت جوانان ایران ۲۴ میلیون نفر است که در پنجره طلایی جمعیت حال حاضر ایران قرار داریم.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از مجموع ۲۴ میلیون جمعیت جوان در ایران که ۱۸ میلیون دانش‌آموز و نزدیک به ۵ میلیون دانشجو هستند، افزود: نرخ بیکاری در جامعه جوان ایران ۲۱ درصد است.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی ازمهم‌ترین سیاست‌ها و اهداف دولت یازدهم در حوزه جوانان، افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی تحت عنوان NGO ها است گفت: طبق استاندارد جهانی در دنیا به ازای هر ۱۰۰ جوان یک NGO وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۵۰ جوان یک NGO داریم.
 
رستمی با بیان اینکه برنامه ما در دولت یازدهم ارتقای NGO های جوانان است اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ NGO جوانان در کشور مجوز گرفته و فعال هستند اما سعی داریم تا پایان سال ۹۶ این تعداد را به ۵۰۰۰ ارتقا دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای NGO جوانان ایران در حوزه بین‌المللی در قالب انجمن‌های دوستی جوانان ایران با سایر کشورها توسعه ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بین جوانان ایران و سایر کشورها است اظهار کرد: خوشحال می‌شویم انجمن دوستی جوانان ایران و تونس را تشکیل دهیم.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ظرفیت تاریخی و گردشگری تونس و ایران می‌تواند یکی از محورهای مشترک همکاری این انجمن‌ دوستی باشد، افزود: توسعه گردشگری جوانان هر دو کشور می‌تواند به صورت متقابل انجام شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی جوانان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های NGO جوانان دنبال می‌شود، اظهار کرد: در این راستا ایران برنامه‌های مشترکی با کشورهای چین، فرانسه و اندونزی تا سال ۹۴ خواهد داشت. خوشحال می‌شویم اگر این برنامه مشترک را با تونس نیز برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ اولین اجلاس بین‌المللی جوانان تهران برگزار خواهد شد گفت: این اجلاس به صورت دبیرخانه دائمی تشکیل می‌شود که از هر کشور دو نماینده سالیانه می‌توانند در آن شرکت کنند.
 
رستمی با بیان اینکه با توجه به توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دنیا عمده جوانان به حضور در فضای مجازی گرایش دارند افزود: ۸۹ درصد کاربران اینترنتی جوانان هستند بنابراین یکی از مهم‌ترین محورهای معاونت جوانان، توسعه فضاهای مجازی با مشارکت جوانان است.
 
وی همچنین به اقدامات این معاونت در حوزه مجازی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه اجتماعی جوانان، راه‌اندازی شبکه اجتماعی مادران، راه‌اندازی شبکه نخبگان جوان، شبکه ملی کارآفرینی جوانان و پورتال ملی اوقات فراغت جوانان در ایران از جمله کارهای مجازی برای جوانان ایران بوده است.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان اظهار کرد: خوشحال می‌شویم اگر همکاری‌های مشترک بین NGO جوانان ایران و NGO جوانان تونس در زمینه توسعه صلح و دوستی و جهان عاری از خشونت شکل بگیرد.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.