stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9206
  • 29 مهر 1394 - 12:03
5

تقدیر هم‌زمان از ظریف و کری

تلاش‌های وزیر امور خارجه کشورمان در عرصه دیپلماتیک و وزیر امور خارجه آمریکا برای به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به طور همزمان در ایران و آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت.

قلم | qalamna.ir :

1445414567992_Zarif-Kerry1.jpgدر مراسم روز ملی صادرات از سردیس چهره محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران رونمایی شد که نماد تقدیر از مجاهدت‌های ظریف و همکارانش است.

در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور و نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، همچنین لوح تقدیری به وزیر امور خارجه کشورمان به پاس زحمات وی اهدا شد.

همچنین نشریه فارین پالیسی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را به عنوان دیپلمات سال این کشور به دلیل تلاش‌هایش برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که در ماه ژوئیه در وین حاصل شده انتخاب کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با حضور در مراسم نشریه فارین پالیسی برای دریافت جایزه دیپلمات‌ سال بار دیگر از توافق هسته‌ای حمایت کرد و گفت که اکنون زمان آن است که روی راستی‌آزمایی توافق ایران و گروه ۱+۵ تمرکز شود و اکنون با عملیاتی شدن برجام، مرحله حساس این توافق فرا رسیده است.

کری در ادامه گفت: من به تمام موافقان و مخالفان این توافق می‌گویم که تمام تلاش خود را بکار گیرند تا اطمینان حاصل شود که برجام به طور کامل اجرا و راستی‌آزمایی می‌شود.

ایران و گروه ۱+۵ در ۲۳ تیرماه پس از نزدیک به دو سال رایزنی‌های سخت و پیچیده به یک توافق جامع دست یافتند که بر اساس آن ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش از لغو تحریم‌های چند جانبه برخوردار خواهد شد.

روز یکشنبه نیز همزمان با عملیاتی شدن این توافق، اتحادیه اروپا و رئیس جمهور آمریکا دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کردند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.