stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9188
  • 29 مهر 1394 - 11:45
1

واکنش فرخ‌نژاد به وضعیت آبادان

حمید فرخ‌نژاد گفت: آبادان هنوز جانباز دفاع مقدس است، زخمی است و از جانب خیلی‌ها فراموش شده است.

قلم | qalamna.ir :

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه کلنگ‌زنی پردیس سینمایی در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران به سابقه دیرینه هنری و فرهنگی آبادان اشاره کرد و گفت: حیف است منطقه‌ای با ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی فراوان داشته باشیم و نتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی یادآوری کرد: شهرستان آبادان در هشت سال دفاع مقدس بودجه عمرانی نداشته، تحلیل رفته و بسیاری از کارشناسان و هنرمندان از این منطقه مهاجرت کرده و خارج شده‌اند و تنها راه بهبودی آن نگاه ویژه و کمک تمامی مسؤولان با همکاری یک دیگر است.

فرخ‌نژاد با تاکید بر حساسیت‌های مرزی منطقه آزاد اروند ادامه داد: با قاطعیت بیان می‌کنم امنیت، آرامش، معیشت، اقتصاد و اجتماع ارتباط مستقیم با فرهنگ و هنر دارد.

او خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی شهر روزبه‌روز بیشتر خواهد شد به شرط آن که پروژه‌های سازندگی و عمرانی به چند عکس و خبر در جراید و کلنگ‌زنی ختم نشود. ضمن این که برای بار اول است که پروژه‌ای عظیم و فرهنگی برای این شهر رقم خورده و انتظار هنرمندان حضور مسؤولان است.

این بازیگر آبادانی ضمن تشکر از تمامی مسؤولانی که با ایده پردیس سینمایی همراه شدند گفت: نمی‌توان از حمایت‌های استاندار خوزستان، مدیران منطقه آزاد اروند و مسؤولان شهرستان آبادان چشم پوشید. کما این که انتظار قشر هنرمند از تمام مسؤولان حمایت همه جانبه از هنر و فرهنگ است.

پروژه پردیس سینمایی اروند کلنگ خورد.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان عصر دیروز با حضور جمع کثیری از مسؤولان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه شهرستان آبادان و هنرمندان منطقه مجموعه پردیس سینمایی کلنگ خورد.

این پروژه به مساحت ۷۰ هزار متر مربع زیربنا شامل سه سالن سینمایی به گنجایش ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ نفر، سالن تئاتر با گنجایش ۳۰۰ نفر و اقامتگاهی شامل ۱۷۰ اتاق است.

این پروژه در یک فاز انجام می‌گیرد و مبلغی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

پردیس سینمایی یعنی فرهنگ، اقتصاد و هنر در یک مکان

در این مراسم معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: فرهنگ یک جامعه، آهنگ پیشرفت آن منطقه را در پیش می‌گیرد.

فرج‌الله خبیر پروژه پردیس سینمایی را یک مجتمع کامل و جامع خواند و اظهار داشت: عملیات فرهنگی زیادی برای آبادان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که مجتمع پردیس سینمایی شروع این روند عظیم فرهنگی و اجتماعی است.

خبیر افزود: ماندن در زمانه دردی را دوا نمی‌کند. منصفانه نیست شهری که پر از جنب و جوش بود و امکانات و تسهیلات بسیاری داشت وضعیت‌اش نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: تنها بازسازی فرهنگی چاره مشکلات نیست بلکه شهر باید از تمامی جهات بازسازی شود و بهبود یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: شروع پروژه‌های فرهنگی را از آبادان آغاز کردیم زیرا آبادان وام‌دار خوزستان و منطقه است.

خبیر بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی در کل خوزستان برنامه‌ریزی شده است و منتظر اجرای آن در دیگر شهرهای استان از جمله ماهشهر، امیدیه، رامهرمز و… هستیم.

آبادان مظهر توسعه فرهنگ است

همچنین مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان گفت: نبود زیرساخت‌های مطلوب فرهنگی و سینمایی در شهرستان آبادان موقعیت فرهنگی شهر را ضعیف نکرده است.

غلام‌رضا ارجمندی به اهمیت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت منطقه فضای فرهنگی به قطب‌های مختلف اجتماعی باید بهسازی شود چراکه این فضاها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و مردمی بسیار تاثیرگذارند.

وی با تاکید بر آسیب‌های وارد شده به دو شهرستان آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ متحول شود باید از پایه شروع کرد. نباید فرهنگ را با نگاه هزینه‌بردار بودن ببینیم.

ارجمندی افزود: با قرار دادن فرهنگ در کنار اقتصاد می‌توانیم کارهای ماندگاری را رقم بزنیم و نگاه‌مان به اقتصاد، فرهنگ و هنر به عنوان یک اقتصاد خلاق باشد.

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان ادامه داد: ۸۲۰ میلیارد دلار چرخش اقتصاد فرهنگ و هنر در دنیا است و هزینه‌های بسیاری برای فضاسازی صورت می‌گیرد. ما نیز با فضاهای موجود در منطقه آزاد می‌توانیم شهرک‌های سینمایی طبیعی برای بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس و شهرک‌های سینمایی صدر اسلام داشته باشیم.

ارجمندی اظهار داشت: سه موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ ایجاد فضای اقتصادی فرهنگ و هنر، ابزارسازی و بازارسازی برای این مقوله و تلاش برای تحقق موضوعات مربوط به این امور.

پردیس سینمایی اروند در یک فاز بهره‌برداری می‌شود

مدیر عامل شرکت توسعه اقتصاد هنر نیز گفت: پروژه پردیس سینمایی اروند در یک فاز و با پیش‌بینی ۲ ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید محسن مصطفوی اظهار داشت: این پروژه بسیار عظیم با تشریفات خاصی در دست اجرا است و احتمال آن که کمی بیشتر از ۲ سال طول بکشد طبیعی است.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا از زمانی که در نظر داریم فاصله نگیرد زیرا نمی‌خواهیم پروژه روند فرسایشی داشته باشد.

مصطفوی ادامه داد: بیش از ۱۰۰میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه از محل صندوق‌های اعتباری، بانک‌های شرکت کننده در پروژه و سازمان منطقه آزاد اروند تامین خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع به وسعت ۷۰ هزار مترمربع در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفوی با اشاره به ماهیت پروژه توضیح داد: این مجتمع در هشت طبقه شامل سه سالن سینما با گنجایش ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ نفر با کاربری‌های چند منظوره، یک سالن تئاتر به گنجایش ۳۰۰ نفر و یک هتل با ۱۷۰ اتاق در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه اقتصاد هنر گفت: این پروژه به دلیل کامل بودن می‌تواند هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ فرهنگی موقعیت منطقه را پوشش دهد و پذیرای نشست‌ها، همایش‌های ملی و بین‌المللی باشد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.