stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9185
  • 29 مهر 1394 - 11:42
2

دغدغه موافقان برجام٬ بیش از مخالفان است

دغدغه موافقان برجام٬ بیش از مخالفان است

نماینده مردم ارومیه اظهار داشت: در مدت بررسی برجام در مجلس همه نمایندگان درباره سرنوشت این توافق نگران بودند که این نشان می‌دهد کسانی که به برجام رای دادند همچون مخالفان٬ دغدغه بسیاری داشتند و باید بگویم دغدغه موافقان برجام٬ بیش از مخالفان بود.

قلم | qalamna.ir :

عابد فتاحی اظهار داشت: برجام در پی زحمات بی‌دریغ تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دست آمده و در مجلس نیز پس از بررسی دقیق و کامل به تصویب اکثریت نمایندگان رسیده‌ که این پیروزی بزرگ را به مقام معظم رهبری، دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و مهمتر از همه به ملت سرفراز ایران تبریک می‌گویم.

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر اینکه مقایسه کار تیم مذاکره‌کننده فعلی و تیم پیشین نادرست است، تصریح کرد: برجام مسئله کوچکی نیست و هنگامی که صحبت از مذاکره به میان می‌آید، صحبت از دادن و ستاندن است. شک ندارم حتی اگر بنابر این بود که به انشای بهتر هم نمره دهیم و اگر ظریف و صالحی می‌خواستند انشاء بنویسند٬ باز هم نتیجه کارشان از تیم قبلی بهتر بود. بماند که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برابر ۶ ابرقدرت بین‌المللی و پای میز مذاکره از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان دفاع کرده و بزرگترین موفقیت‌ها را برای کشور به ارمغان آورد.

وی همچنین با انتقاد از نحوه برخورد با مذاکره‌کنندگان و رییس مجلس یادآور شد: درحالی که در روزهای پایان کار مجلس نهم قرار داریم و نمایندگان باید از شأن مجلس دفاع کنند، متاسفانه برخی این کار را انجام نمی‌دهند. باید از مخالفان پرسید مگر کدام خط قرمز نظام در برجام عبور شده که با آن مخالفید؟ کسی حق نفوذ به این کشور را نخواهد یافت زیرا ما نمایندگان همگی سرباز ولایتیم.

فتاحی با اشاره به روند بررسی برجام در مجلس و چالش‌های فراوانی که در حاشیه آن به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی و حتی به تعبیری در طول تاریخ مشروطه و پارلمانی ایران، کمتر شاهد این حد از بحث و دقت‌نظر در بررسی موضوعی بودیم. در طول تاریخ پارلمان ایران کمتر شاهد چنین جنگ‌های تن‌به‌تنی میان نمایندگان بودیم. در تمام مدت بررسی برجام در مجلس همه نمایندگان درباره سرنوشت این توافق ملی در مجلس نگران بودند که این نشان می‌دهد کسانی که به برجام رای دادند همچون مخالفان٬ دغدغه بسیاری داشتند و باید بگویم دغدغه موافقان برجام٬ بیش از مخالفان بود.

وی همچنین با تشکر از عملکرد کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: در برجام همان‌گونه که رهبری فرمودند تنها بر سر مسائل هسته‌ای مذاکره شد و در هیچ‌کجای برجام درباره سوریه، عراق و مسائل منطقه‌ای یا مسائل سیاسی خارج از مسائل هسته‌ای و همچنین درباره مسائل نظامی، موشکی و امنیتی‌مان مذاکره نکردیم و در جریان بررسی این سند در مجلس نیز نهایتاً‌ نمایندگان مردم بودند که در این‌باره تصمیم‌گیری کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به مدیریت بی‌طرفانه لاریجانی در جریان بررسی برجام در مجلس، ‌ گفت: لاریجانی هم مثل بقیه نمایندگان، نماینده مردم در مجلس است. با این حال ایشان به عنوان کسی که در ۱۲ سال پیش به‌عنوان یک مسئول ارشد در جریان جزئیات مسائل هسته‌ای کشور بودند، نگاهی بسیار عقلایی و منطقی و علمی به برجام داشتند

فتاحی همچنین در واکنش به اظهارنظر مخالفان مبنی بر عدم موافقت وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید با برجام، یادآور شد: در جریان نامه آقای طیب‌نیا و سه وزیر دیگر کابینه به رئیس‌جمهور شاهد بودیم که آقای روحانی با آغوش باز به پیشنهادهای مطرح شده توجه نشان داد. این درحالی است که در دولت قبل درحالی که بیش از ۵۰ اقتصاددان به آقای احمدی‌نژاد نامه نوشتند و درباره وضعیت اقتصادی ناخوشایند کشور هشدار دادند، هیچ توجهی صورت نگرفت. سوال اینجاست که آقایانی که امروز این‌چنین انتقاد می‌کنند، چرا در زمان دولت نهم و دهم ساکت بودند!؟ آن هم در شرایطی که حتی مشکلات اقتصادی امروز هم ناشی از مدیریت ضعیف دولت گذشته است. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.