stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 9101
  • 28 مهر 1394 - 17:45
2

تهران رتبه اول مرگ قلبی در کشور

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه دو هزار و ۶۸۸ نفر به دلیل حوادث قلبی و عروقی در سال ۹۳ و در تهران فوت کرده اند که این آمار نسبت به سال ۹۲ از رشد ۱۳٫۲ برخورداراست، گفت: تهران در رتبه اول کشوری مرگ به دلیل بیماری ها و حوادث قلبی و عروقی قرار دارد.

قلم | qalamna.ir :
مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگارن در این باره افزود: استان های البرز و کرمانشاه در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
 
وی در بخشی دیگر از این نشست خبری گفت: ۸۰ درصد آمار پزشکی قانونی مربوط به معاینات سرپایی، ۱۵ درصد مربوط به آزمایشگاه ها و ۵ درصد معاینه اجساد است که از اهمیت زیادی برخوردارندکه باید کارشناسی دقیق روی اجساد انجام شود و در صورت نیاز سم شناسی و DNA انجام و علت فوت تعیین و به مراجع قضایی اعلام می شود.
 
** مراجعه ۱۰۷ هزار نفر به دنبال نزاع به پزشکی قانونی استان تهران در سال گذشته 
 
قادی پاشا ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۱۷۷ نفر به دنبال نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که برای آنان گواهی صادر شد که ۲٫۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که استان تهران در این زمینه در رتبه نهم قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: استان های چهار محل و بختیاری، اردبیل و کهگیلویه نیز در رتبه اول تا سوم قرار دارند.
 
قادی پاشا در خصوص فوت ناشی از غرق شدگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران در شش ماه نخست سال جاری نیز گفت: در شش ماهه امسال ۳۱ نفر به دلیل فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از غرق شدگی ۲۱ نفر بود ۴۷٫۶ درصد افزایش داشته است.
 
وی گفت: از کل فوت ناشی از غرق شدگی در شش ماهه امسال ۲۷ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده اند و این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۸ نفر فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان است. 
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال جاری نیز آمار فوت ناشی از غرق شدگی ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اعلام شده است.
 
وی گفت: در شش ماهه امسال ۶۵ نفر به دلیل فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند که در مقایسه با سال قبل ۳٫۲ درصد افزایش یافته است که از این تعداد ۴۹ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.
 
قادی پاشا تصریح کرد:در پنج ماهه نخست امسال ۵۲۴ نفر در حوادث رانندگی در استان تهران جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با آمار ۵۵۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده بودند ۶٫۱ درصد کاهش آمار را نشان می دهدکه از مجموع تلفات ۴۲۰ نفر مرد و ۱۰۴ نفر زن بودند.
 
وی اعلام کرد:بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۳۷۳ مورد در جاده های درون شهری و پس از آن با ۱۴۰ مورد در مسیرهای برون شهری، ۶ مورد در جاده های روستایی و ۵ مورد نامعلوم گزارش شده است.
 
قادی پاشا افزود: در پنج ماهه امسال ۱۵ هزار و ۶۳۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد۱۱هزارو ۴۳۴نفر مرد و ۴۱۹۱ نفر زن هستند که مصدومین حوادث رانندگی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱٫۱ درصد افزایش یافته است.
 
به گفته وی در مرداد ماه امسال نیز ۱۴۱ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که ۱۱۱ نفر مرد و ۳۰ نفر زن بودند و تعداد مصدومان حوادث رانندگی در این ماه ۳ هزار و ۶۷۶ نفر گزارش شده است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه نشست خبری فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج را ۶۹ نفر عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۶۹ نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند که نسبت به سال قبل ۴۵٫۲ درصد کاهش یافته است.
 
وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۲ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند و در شهریور ماه سال جاری نیز آمار فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اعلام شده است.
 
وی گفت: در شش ماه اول سال جاری ۱۳۸ نفر نیز به دلیل سوختگی فوت کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از سوختگی ۱۳۶ نفر بود ۱٫۵درصد افزایش یافته است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار ۶۹۰ پرونده به کمیسیون ها ارجاع شده است که بیشترین شکایات مربوط به جراحی پلاستیک و ترمیمی است که باید برنامه ریزی های لازم دراین زمینه صورت گیرد.
 
 وی تاکید کرد: در تمامی این پرونده ها ۴۵ درصد محکومیت وجود دارد و ۵۵ درصد تبرئه می شوند.

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.