stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 9076
  • 28 مهر 1394 - 12:01
7

شکایت از سازمان حج و زیارت برای پیگیری حادثه منا بی‌معنی است

معاون پارلمانی کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر خارجه گفت: شکایت از سازمان حج و زیارت برای پیگیری حادثه منا بی‌معنی است.

قلم | qalamna.ir :

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ نظر برخی کارشناسان که معتقدند خانواده‌های قربانیان حادثه منا باید از سازمان حج و زیارت شکایت کنند تا این سازمان به استناد آن شکایت‌ها بتواند با قدرت بیشتری این حادثه را پیگیری کند، را رد کرد و گفت: وقتی حادثه منا توسط  وزارت خارجه در حال پیگیری است، شکایت از سازمان حج و زیارت معنی ندارد.

معاون وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه «برخی معتقدند که باید برای پیگیری بهتر حادثه منا، خانواده‌های قربانیان این حادثه باید از سازمان حج و زیارت شکایت کنند تا این سازمان از این طریق بتواند پیگیری‌های خود را با قدرت بیشتری در مجامع بین‌المللی دنبال کند»٬ خاطرنشان کرد: بالاخره این کارها دارد سامان میگیرد؛ شکایت الان معنایی ندارد، آن هم از یک ارگانی مثل سازمان حج و زیارت؛ مهم این است که این بحث زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادامه پیدا می کند.

وی افزود: برای پیگیری این حادثه، نمایندگانی از همه وزارتخانه ها و همه دستگاه ها، در معاونت حقوقی ریاست جمهوری حضور دارند، که از جمله آن ها مدیرکل کنسولی وزارت خارجه است؛ از سازمان حج و زیارت هم هستند.

معاون وزارت خارجه تصریح کرد: بالاخره راه معقولی در پیش گرفته شده تا بتوانیم در عرصه بین المللی مطالبه حقوق شود؛ همچنین معتقدیم اصل و واقعیت قضیه و همین طور چرایی حادثه منا باید راستی آزمایی شود. همه ما باید دست در دست هم دهیم؛ هم در داخل و هم در خارج از کشور؛ اما مطمئنا کارهای خارجی و بین المللی را وزارت خارجه باید انجام دهد.

قشقاوی همچنین در خصوص برنامه وزارت امور خارجه برای پس‌ا‌زبرجام ٬ خاطرنشان کرد: همه ما تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله این دوره پس‌ا‌زبرجام به خوبی شکل گیرد و به دنبال آن هستیم که رونق اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

وی ادامه داد: احتمالا به‌زودی نشستی با سفرا و سرکنسولگری‌هایمان در خارج از کشور خواهیم داشت که اصلی‌ترین موضوع این نشست نیز این است که چگونه همکاران ما در سراسر جهان می‌توانند از فضای پس‌ازتحریم در جهت پیشرفت اقتصادی کشور استفاده کنند.

معاون پارلمانی وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی(ع)، احتمالا در این ایام شاهد مسافرت جمع زیادی از مردم به کربلا خواهیم بود؛ که البته جمع قابل توجهی از آنان ممکن است به‌صورت غیر قانونی به این سفر بروند؛ نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: باید خیلی مراقبت شود؛ البته خود امام حسین(ع) زائران را نگه می‌دارد، ولی در عین حال دشمنی‌ها هست و جمعیت زیاد این نگرانی را بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد حوادثی مثل حادثه منا، باید چراغ راه ما باشد که این سفر مشتاقان امام حسین(ع)، خیلی باید با برنامه‌ریزی باشد و خود مردم سعی کنند غیرقانونی به این سفر نروند. توصیه‌ام این است که مردم عزیزمان بر احساسات غلبه کرده و عشق معقولی را از خود بروز دهند و به شکل قانونی سفر کنند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.