stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 9048
  • 28 مهر 1394 - 11:37
3

نفرات اول کنکور به چه کاری مشغولند؟

زیبنده کشوری چون ایران نیست که با داشتن امکانات و پتانسیل‌های فراوان نخبگان خود را از دست بدهد و با پدیده فرار مغزها روبه رو شود.

قلم | qalamna.ir :

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه بسیاری از نخبگان کشور به دلیل عدم حمایت سرخورده شده و کشور را ترک می‌کنند، گفت: امروز نفرات اول کنکور کجا هستند و چرا به سراغ آنها نمی‌رویم تا ببینیم به چه کاری مشغولند؟

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا با ارزیابی علل خروج نخبگان از کشور، اظهار کرد: امروز کار دست کاردان نیست و افراد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و بر خلاف رشته تحصیلی یا مدرک دانشگاهی مشغول به کارند.

وی تصریح کرد: زیبنده کشوری چون ایران نیست که با داشتن امکانات و پتانسیل‌های فراوان نخبگان خود را از دست بدهد و با پدیده فرار مغزها روبه رو شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: امروز جوانان تحصیلکرده و نخبه بسیاری در کشور هستند که بیکارند و مشاغل و کارها بر اساس شایسته‌سالاری نیست. در کشورهای دیگر جایگاه‌ها و پست‌ها تعریف شده، نخبگان حمایت می‌شوند و افراد بر اساس دانش و تخصص و مهارت خود به کار گرفته می‌شوند اما در کشور ما نخبگان به دلیل عدم حمایت شایسته سرخورده می‌شوند و وقتی فرد دیگری را در جایگاه خود می‌بینند وطن را ترک می‌کنند.

ابوی گفت: امروز نفرات اول کنکور ما کجا هستند که به سراغ آنها برویم و ببینیم در چه کارهایی مشغول کارند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بالا بودن آمار شکایات کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف گفت: افزایش تعداد پرونده‌های شکایات به عوامل متعددی بستگی دارد که رکود و مشکلات اقتصادی از جمله دلایل آن است، اما شخصا معتقدم که این موضوع چندان تاثیر‌گذار نیست و مباحث دیگری دخیل است.

این مقام مسوول کارگری گفت: در گذشته شورای سازش را داشتیم اما ساز و‌ کار آن اشتباه بود و نحوه‌ شکل‌گیری و اجرای آن مطلوب نبود و یک طرفه اقدام می‌کرد، لذا براساس حکم دیوان عداللت اداری جمع شد در حالی که اگر وزارت کار ساز و کار آن را تدوین می‌کرد حجم پرونده‌های شکایات کاهش می‌یافت.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، عدم اجرای قانون و نظارت بر آن را از دیگر علل بالا‌بودن آمار شکایات عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی کارفرمایان قوانین را به درستی رعایت نمی‌کنند مثلا حقوق و دستمزدی که به کارگران خود می‌دهند از عرف قانون تبعیت نمی‌کند.

ابوی با بیان اینکه در حال حاضر بازار عرضه و تقاضای کار مناسب و متعادل نیست، خاطرنشان کرد: اگر قانون کار به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و اختلافات میان کارفرما و کارگر برطرف می‌شود در آن صورت برای رعایت قانون نیازی به صدور بخشنامه‌های متعدد نداریم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.