stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 8924
  • 27 مهر 1394 - 1:30
2

تاکید رییس جمهور درمورد المپیک ریو

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با پر اهمیت دانستن ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، آن را عاملی موثر در ارتقای زندگی اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به برگزاری المپیک در سال آینده، باید آمادگی های لازم کسب شود و بتوانیم جایگاه کشور را در این مسابقات جهانی ارتقاء بخشیم.

قلم | qalamna.ir :

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با پر اهمیت دانستن ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، آن را عاملی موثر در ارتقای زندگی اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به برگزاری المپیک در سال آینده، باید آمادگی های لازم کسب شود و بتوانیم جایگاه کشور را در این مسابقات جهانی ارتقاء بخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در این جلسه همچنین ورزش قهرمانی را به سبب تقویت روحیه جوانان و احساس افتخار ملی و توسعه دیپلماسی ورزشی مورد تاکید قرار داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه ورزش بانوان با توجه به نیاز سلامت و شادابی این بخش از جامعه به ورزش، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: محدودیت هایی که از حیث امکانات و آموزش در این بخش وجود دارد باید به تدریج برطرف شود.

روحانی افزود: حضور بانوان در صحنه های بین المللی با رعایت فرهنگ اسلامی و شئونات دینی بسیار تاثیر گذار است و می تواند بخشی از تبلیغات سوء علیه کشور را خنثی سازد.

رییس جمهوری با تشکر از وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و با اشاره به اینکه در بخش جوانان باید عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است وزارت ورزش و جوانان با توجه به نیازهای متنوع و گسترده جوانان برنامه ریزی کند. آینده کشور در دستان نسل جوان است و باید برای پرورش استعدادهای این بخش اساسی جامعه، تحولاتی را که آغاز شده است، استمرار بخشیم.

در ادامه جلسه، بررسی پیش نویس لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه های توسعه کشور از سوی اعضای دولت دنبال شد و تعداد دیگری از مواد آن به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین وزیر ورزش و جوانان گزارشی به مناسبت هفته تربیت بدنی به هیات وزیران ارائه داد. در این گزارش رشد ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی،افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه ورزشی و برنامه ریزی برای حضور موفق در المپیک ارائه شد.

همچنین در حوزه جوانان به مواردی از جمله بازسازی و ارتقای سرمایه های اجتماعی جوانان و مشارکت نهادمند آنان، توسعه توانمندیهای جوانان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بین المللی و فضای مجازی، بسط و ترویج گفتمان «جوانان فرصت و سرمایه ملی» و توسعه دیپلماسی جوانان به عنوان رویکردهای اصلی در این حوزه اشاره شده است.

در زمینه توانمندسازی جوانان نیز این وزارتخانه برنامه هایی از قبیل متشکل کردن پانصد هزار جوان با انگیزه و توانمند شده در سمن های جوانان تا پایان کار دولت و مدیریت اجتماعی یک میلیون جوان با شبکه های طراحی شده را در دستور کار خود دارد.

همچنین در حوزه ساماندهی اطلاعات نیز مواردی از قبیل سامانه جامع اطلاعات جوانان، پورتال ملی صنعت فراغت جوانان، پورتال ملی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و پورتال ملی سمن های جوان قابل ذکر است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.