stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 8909
  • 27 مهر 1394 - 0:37
2

تازه‌ترین فتوای «سیداحمد علم‌الهدی»!

امام جمعه مشهد با انتقاد از نامگذاری باشگاه‌‍‌های مشهد به ابومسلم و سیاه‌جامگان، گفت: تا وقتی چنین نام‌هایی بر باشگاه‌های مشهد است امام رضا(ع) به ورزش مشهد توجهی نمی‌کنند.

قلم | qalamna.ir :

«خبرآنلاین»؛ «سیداحمد علم‌الهدی» در دیدار با مدیران تربیت‌بدنی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نام وزارت ورزش و جوانان یک بار فرهنگی قابل توجهی را حمل می‌کند که امید است تا مورد توجه شما قرار گیرد. امام جمعه مشهد با بیان اینکه من درجمع دوستان همیشه تذکر داده‌ام که در ورزش مشهد یک نقطه ضعف وجود دارد که اگر اصلاح شود باشگاه‌ها و ورزش مشهد مورد توجه امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، افزود: متاسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند وبار بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت ترین دشمن امام رضا(ع) نامگذاری کردید.

وی گفت: تا وقتی که چنین نامی است امام رضا به ورزش مشهد توجه نمی‌کند و مشهد در عرصه تربیت‌بدنی نیز پیشرفت نمی‌کند، اما نکته دیگر این است که حالا یک تیم دیگر درست کردند و اسمش را گذاشتند سیاه‌جامگان که این نام لشکر ابومسلم بود. علم الهدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دوستان اگر این موضوع را قبول دارند این اسامی را تغییر دهند و ببیند ورزش خراسان رشد خواهد کرد یا نه.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. طبق معمول همیشه

  2. تعجب برانگیزاست .این چه تفکری است آخر ابومسلم که یار پیامبر بوده …عجب ها

  3. اولا ابومسلم خراسانی یکی از فرماندهان نظامی ایران و رهبر جنبش سیاه‌جامگان بود که توانست با براندازی حکومت بنی امیه، حکومت بنی عباس را پایه گذاری کند. نام اصلی او بهزادان پسر ونداد بود که به توصیه ابراهیم امام، یکی از بزرگان بنی عباس، به عبدالرحمن تغییر نام داد و با حکم وی رهسپار خراسان شد تا رهبری جنبش ضد اموی در این منطقه را بر عهده بگیرد. وی پس از پیروزی بر حاکم خراسان و تسخیر مرو، سپاهی را روانه عراق نمود و توانست در سال ۱۳۲ هجری قمری، مروان، آخرین خلیفه اموی را شکست دهد. با بر تخت نشستن ابوالعباس عبدالله سفاح به عنوان اولین خلیفه عباسی، امارت خراسان به ابومسلم سپرده شد. اما قدرت و نفوذ وی برای خلیفه و اطرافیان او نگران کننده بود. سرانجام، ابومسلم در سال ۱۳۷ هجری قمری، به نحو توطئه آمیزی به دستور منصور، دومین خلیفه عباسی به قتل رسید.

    بد بود می گفت ایران باید از زیر سلطه ی اعراب وهابی و آل سعودی بیرون بیاید ؟

  4. تا وقتی که افراد انتصابی و بی سواد بر مسند ورزش خراسان و کشور هست اوضاع همین است و به یک اسم ربطی ندارد
    تا وقتی که لابی و اختلاس و پارتی بازی و رشوه و رابطه وجود دارد ….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.