stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 890
  • 08 شهریور 1394 - 12:04
5

روانچی: تعامل با آمریکای لاتین در اولویت‌است

روانچی: تعامل با آمریکای لاتین در اولویت‌است

خوان کارلوس آلورالده، قائم مقام وزارت امورخارجه بولیوی به منظور برگزاری سومین دور مشورت‌های سیاسی بین ایران و بولیوی، صبح امروز با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قلم | qalamna.ir :

آلورالده در این ملاقات حمایت دولت متبوع خود را از حقوق ملت ایران مبنی بر بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای اعلام و ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل مفاد توافق‌نامه اخیر (برجام) بین ایران و کشورهای عضو ۱+۵ هر چه زودتر آغاز شود.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه سدسازی و آبرسانی، بویژه ساخت سدهای کوچک و متوسط ، ابراز علاقه نمود تا کشورمان برای ساخت این گونه سدها برای مصارف کشاورزی ، پرورش آبزیان و همچنین تولید برق در بولیوی اقدام نماید.

آلورالده همکاری‌های درمانی و بهداشتی کشورمان با بولیوی را موفقیت آمیز خواند و موضوع امکان توسعه این همکاری‌ها و افزایش مراکز درمانی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به بولیوی نیز در این دیدار مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزیر خارجه کشورمان نیز از گسترش همکاریهای دو کشور ، استقبال کرد و گفت: ایران تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه های مختلف را از اولویتهای برنامه های خود می‌داند.

برخورد دوگانه در زمینه حقوق بشر ، استفاده ابزاری از مبازره با قاچاق مواد مخدر و همچنین سیاستهای ناکارآمد و ابهام آمیز برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم از جمله سایر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.