stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 8832
  • 26 مهر 1394 - 13:28
2

«شوالیه» بهترین فیلم جشنواره لندن شد

فیلم «شوالیه» جایزه برتر جشنواره فیلم لندن را دریافت کرد و از کیت بلانشت با اهدای جایزه دوستی بنیاد فیلم بریتانیا تقدیر شد.

قلم | qalamna.ir :

فیلم درام «شوالیه» به کارگردانی آتنا راشل‌تسانگاری با به تصویر کشیدن تقابل مردها روی قایقی در دریای اژه جایزه برتر جشنواره فیلم لندن را از آن خود کرد. پاول پاولیکوسکی رئیس هیات داوران جشنواره که خودش سال گذشته با فیلم «آیدا» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرده است، درباره این فیلم گفت : «شوالیه پژوهشی بر ناسازگاری مردها از دریچه نگاه یک فیلمساز شجاع و اصیل است.»

سال گذشته «لویاتان» به کارگردانی آندری زایاگینتسف جایزه برتر جشنواره فیلم لندن را از آن خود کرده بود.

در این مراسم جایزه دوستی که بالاترین افتخار بنیاد فیلم بریتانیا محسوب می‌شود، به دست ایان مک‌کلن بازیگر فیلم «ارباب حلقه‌ها» به کیت بلانشت بازیگر استرالیایی سینمای هالیوود اهدا شد.

در همین شب رابرت ایگرز با فیلم «جادوگر» جایزه ساترلند جشنواره فیلم لندن را به برای نخستین فیلم بلند خود دریافت کرد. دزیره اخوان رئیس هیات داوران این جایزه «جادوگر» را اینگونه توصیف کرد : «فیلمی ترسناک که در هر صحنه این ژانر را از نو خلق می‌کند و لحظه‌های شوکه‌کننده آن همزمان احساس همدلی و وحشت را برمی‌انگیزد.»

«شرپا» به کارگردانی جنیفر پیدوم درباره زندگی یک جامعه انسانی که همیشه با کوه اورست در ارتباط هستند، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره را دریافت کرد.

خبرآنلاین، این مراسم شب گذشته با حضور چهره‌هایی چون کاتلین کندی، جو رایت و مارتین فریمن برگزار شد. جشنواره فیلم لندن یکشنبه با نخستین نمایش فیلم «استیو جابز» در اروپا به کار خود پایان خواهد داد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.