stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 8801
  • 26 مهر 1394 - 11:37
6

شمخانی: گزینه ایران پس از برجام، تعامل سازنده منطقه‌ای و بین‌المللی

علی شمخانی گفت: ایران بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو با کشورهای اصلی درگیر در بحران‌های منطقه اعلام نموده و همچنان بر موضع خود در این زمینه تاکید دارد.

قلم | qalamna.ir :

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شوای عالی امنیت ملی شب گذشته در اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: به رغم افت و خیزهایی که در اجرای اصول ثات سیاست خارجی جمهوری اسلامی در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته، مسیر مبتنی بر استقلال جویی، آزادی طلبی و ارتقاء نقش و جایگاه جمهوری اسلامی در داخل و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با قدرت طی شده است.

وی که به عنوان سخنران اختتامیه این کنفرانس در تهران سخن می‌گفت ضمن اشاره به مولفه‌هایی که در حال حاضر بیشترین تاثیر را بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارند اظهار داشت: محیط امنیتی غرب آسیا متاثر از سرکوب مردم مسلمان فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، گسترش موج ترورسیم در سوریه و عراق و تجاوز فاجعه بار عربستان سعودی به یمن است.

شمخانی همکاری کشورهای روسیه، سوریه، ایران و عراق برای مقابله با موج افسار گسیخته تروریسم و توفیقات قابل توجهی که از بیجی تا حلب حاصل شده است را مصداق روشنی از تاثیرگذاری مبارزه واقعی با تروریسم ذکر کرد و اظهار داشت: موفقیت‌های اخیر معیاری برای سنجش ناکامی اقدامات نمایشی ایالات متحده آمریکا است که تحت عنوان ائتلاف ۶۰ کشور برای مبارزه با داعش شکل گرفته است.

وی به پایان رسیدن مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ و قرار گرفتن در مرحله اجرای برجام را زمینه‌ساز شکل گیری افق جدید در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی عنوان کرد و افزود:‌ گزینه مورد توجه جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام ایجاد شرایط مناسب برای تعامل سازنده منطقه‌ای و بین‌المللی مبتنی بر گفت‌وگو و مفاهمه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین رویکردها و اقداماتی که از سوی ایالات متحده آمریکا در حوزه ایجاد دوگانگی و شکاف میان کشورهای منطقه در جریان است، افزود:‌ ایجاد و توسعه زمینه رقابت‌های مخرب مبتنی بر موازنه قدرت مهمترین گزینه‌ای است که از سوی آمریکا در منطقه پیگیری می‌شود.

وی یکی دیگر از گزینه‌های مطرح در فضای پس از برجام را آتش افروزی و بحران سازی منطقه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: این رویکرد از سوی رژیم صهیونیستی پیگیری می‌شود و در حال حاضر یکی از نقاط افتراق میان این رژیم و آمریکا است.

شمخانی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحرانهای منطقه‌ای و اجتناب از نظامی گری و خشونت اظهار داشت: ثبات و امنیت اصلی‌ترین نیاز مشترک مجموعه کشورهای منطقه برای قرار گرفتن در مسیر توسعه می‌باشد.

وی در پایان راه حل بحرانهای منطقه را در شکل گیری ساز و کار منطقه‌ای مبتنی بر تعامل و انصاف عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها آمادگی خود را برای گفت و گو با کشورهای اصلی درگیر در بحرانهای منطقه اعلام نموده و همچنان بر موضع خود در این زمینه تاکید دارد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.