stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 8699
  • 25 مهر 1394 - 20:12
1

کواکبیان: زمان استراحت اصولگرایان فرارسیده است

دبیرکل حزب مردمسالاری در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: پس از سه دوره حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس، باید این جناح قدری کنار بکشد و به استراحت بپردازد.

قلم | qalamna.ir :
«مصطفی کواکبیان» روز شنبه افزود: دولت کارآمد برخاسته از مجلس کارآمد است و برای تحقق این مهم جنبش دانشجویی باید نقش فعالی داشته باشد. 
 
وی تاکید کرد مجلس شورای اسلامی باید نماد اخلاق گرایی در نظام باشد و افزود: در اتفاق های اخیر مجلس، برخی نمایندگان آقای صالحی را که انسانی متواضع، متدین و معتقد به نظام است، به مرگ تهدید کردند. 
 
 وی درباره نقش دانشجویان در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور افزود: دانشجویان باید پیشتاز و پیشگام احزاب و تشکل ها و فعالیت های سیاسی و اجتماعی باشند تا نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.
 
وی امر به معروف و نهی از منکر را رسالت مهم جنبش دانشجویی دانست و گفت: جنبش دانشجویی باید این دو فریضه مهم را به عنوان بزرگ ترین وظیفه خود در نظر بگیرد و نسبت به موضوع های مهم کشور، حساس و پیگیر باشد. 
 
کواکبیان تصریح کرد: در همین راستا جنبش دانشجویی باید برای دهمین دوره انتخابات مجلس نیز احساس وظیفه کند و افراد لایق، خدمتگزار و متعهد به نظام و مردم را به جامعه معرفی کند تا مجلسی به مراتب بهتر و شایسته تر از مجلس نهم تشکیل شود.
 
مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری، سیاست ورزی را از دیگر مبانی ذاتی جنبش دانشجویی دانست و افزود: جنبش دانشجویی نمی تواند جدا از سیاست باشد و دانشجویان باید نسبت به تحولات سیاسی آگاه باشند و در چارچوب معیارها و رعایت خطوط قرمز فعالیت کنند. 
 
کواکبیان خاطرنشان کرد: دانشجویان با حضور پرشور پای صندوق های رای، باید فهرست انتخاباتی دهند و مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنند. 
 
وی زمان شناسی و آگاهی به مقتضیات زمانی را از دیگر ویژگی های جنبش دانشجویی برشمرد و گفت: زمان شناسی اقتضا می کند دانشجویان در عرصه انتخابات فعال باشند، زیرا اگر دانشجویان زمان شناس نباشند در گذرگاه های مختلف دچار لغزش می شوند. 
 
کواکبیان با اشاره به سیر تاریخی جنبش دانشجویی اضافه کرد: در حالی که شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را نقطه عطف جنبش دانشجویی می دانیم اما باید گفت این جنبش از آغاز همزمان با تاسیس دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد. 
 
دبیرکل حزب مردمسالاری کواکبیان ادامه داد: رسالت جنبش دانشجویی اقتضا می کند فعالان این جنبش در سراسر کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست انتخاباتی بدهند. 
 
کواکبیان درباره جان باختن شماری از حاجیان کشور در فاجعه منا گفت: آل سعود در این فاجعه ماهیت پلید خود را به خوبی نشان داد و ما اعتقاد داریم آه دل مظلومان این حادثه روزی دامنگیر سعودی ها خواهد شد و آنان را به خاک ذلت می نشاند. 
 
در این برنامه شماری از دانشجویان پرسش های خود را به صورت کتبی و شفاهی مطرح کردند و دبیر حزب مردمسالاری به آنان پاسخ داد. 
 
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود. 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.