stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 8658
  • 25 مهر 1394 - 15:23
1

برخورد پلیس با قمه‌زنی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، تمهیدات و تسهیلات ترافیکی و انتظامی شهر تهران در این ایام را تشریح کرد.

قلم | qalamna.ir :
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، تمهیدات و تسهیلات ترافیکی و انتظامی شهر تهران در این ایام را تشریح کرد.
 
سردار حسین ساجدی نیا در این باره گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده همچون سال های گذشته اقدامات لازم برای این ایام به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا پیش بینی شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی با حضور در مجالس عزاداری و حسینیه ها به مراسم خود بپردازند.
 
وی با اشاره به اینکه پلیس برنامه های ویژه ای برای ماه محرم به ویژه دهه اول در پایتخت در نظر گرفته است، گفت: در این طرح ها که با حضور ماموران پلیس در دهه اول محرم به اجرا در می آید عبور و مرور شهروندان و دسته های عزاداری تسهیل می شود.
 
سردار ساجدی نیا تصریح کرد: هیچ گونه محدودیت ترافیکی نداریم و با همکاری هیئت‌های مذهبی، تردد دسته های عزاداری بدون مشکل انجام می شود و در این خصوص اطلاعات لازم به مدیران هیئت ها داده شده است تا داربستها را در مناطقی که موجب ایجاد مشکل در ترافیک می شود، نصب نکنند.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با قدردانی از مسئولان هیئت های مذهبی تهران، گفت: طی نشست هایی که پلیس با مسئولان این هیئت ها داشته است امیدواریم امسال نیز شاهد همکاری خوب مردم با پلیس به منظور برگزاری مراسم های سوگواری در ماه محرم باشیم .
 
رئیس پلیس پایتخت با اعلام تمهیدات ترافیکی ماه محرم در شهرها به ویژه مراکز مذهبی و حسینیه ها اظهار داشت: پلیس پایتخت در نشست هایی که با مسئولان هیئت های مذهبی داشته اعلام کرده است که اگر هیئتی در کنار خیابان اصلی استقرار داشته و برپا می شود باید ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی و ترافیکی همچون چراغ های چشمک زن و تابلوهای راهنمایی، داربست های هیئت را مشخص کند تا مشکلی برای تردد خودروها و شهروندان پیش نیاید.
 
وی با بیان اینکه در حوزه ترافیک، طرح ‌های ترافیکی پیش‌بینی شده است، گفت: کلیه مسیرهایی که عزاداران در تکایا و حسینیه‌ها می‌توانند به راحتی به انجام عزاداری بپردازند، مورد شناسایی قرار گرفته و تمامی اقداماتی که به این عبور و مرور تسهیل می بخشد در نظر گرفته شده است، اما به شهروندان نیز توصیه می شود که در شب های سوگواری از مسیرهای امن خیابان و محلات تردد داشته باشند.
 
سردار ساجدی‌نیا همچنین اظهار داشت: سرکلانتر و روسای کلانتری‌های تهران جلسات متعددی با مسئولان هیئت‌های عزاداری داشته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه همکاری هر چه بیشتر انجام شده است.
 
وی با تاکید بر این موضوع که ساعت خاصی برای برپایی هیئت‌های عزاداری اعلام نشده است، افزود: گرچه ساعت خاصی برای برپای تکایا و مراسم عزاداری در هیئت های مذهبی تعیین نشده، اما مسئولان هیئت‌ها همچون سنوات گذشته عمل می‌کنند و خود مراعات مسائلی چون رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد مزاحمت های صوتی برای همسایه ها را خواهند داشت.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه اهم برنامه ریزی های پلیس راهور را به این شرح اعلام کرد: شناسایی محل‌ها و مسیرهای برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیئت‌ها و ارائه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک و تنظیم صورتجلسه، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان انتظامی، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس توسط روسای مناطق برای تعامل و همکاری مطلوب در دهه اول محرم و تنظیم صورتجلسه، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای پلیس یاران محرم هیئت‌های عزاداری، اجرای تمهیدات ترافیکی لازم به منظور اعمال محدودیت‌های مقطعی در محدوده مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم با حضور ۱۰۰ درصد عوامل راهور تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس پایتخت در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه گشت های انتظامی و راهور پلیس در محلات مستقر هستند، افزود: شهروندان در صورت برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و همچنین مجرمانی که در پی سوء استفاده از خلوتی منازل و خودروهای پارک شده در کنار خیابان هستند، سریعا مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا نزدیکترین گشت انتظامی مستقر در محل گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
 
سردار ساجدی نیا، با تاکید بر اینکه همه ساله همیاران محرم و پلیس های افتخاری در کنار هیئتهای عزاداری حضور خواهند داشت، اظهار کرد: همیاران محرم و پلیس افتخاری در هیئت های مذهبی همواره حضور دارند ودر حوزه ترافیکی و انسانی به پلیس کمک می کنند.
 
وی در بخشی از سخنان خود به مراسم قمه زنی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته بحث قمه‌زنی در شهر تهران کاهش یافته است. همچنین اگر موضوع قمه‌زنی در ملا عام صورت گیرد پلیس برخوردهای لازم را با آن انجام می‌دهد ، این در حالی است که در رابطه با موضوع علامت‌ کشی مقررات لازم در شهر تهران را مشخص کرده‌ایم و همچون سنوات گذشته برخورد خواهیم کرد.
 
براساس گزارش سایت پلیس، وی در پایان ضمن تسلیت مجدد ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش از شهروندان خواست، در برقراری تعامل و همکاری کامل با عوامل پلیس در اجرای تمهیدات انتظامی و ترافیکی تلاش کنند و از برپایی خیمه عزاداری در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌هایی که امکان تردد در آن به سختی انجام می گیرد خودداری کنند.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.