stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 8542
  • 25 مهر 1394 - 11:39
6

ابتکار: سد شفارود تاییدیه قطعی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به کاهش چشمگیر سطح سد شفارود، اظهار کرد: در مورد سد شفارود هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و پاسخ قطعی از سوی سازمان به آن داده نشده است.

قلم | qalamna.ir :
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با در مورد آخرین وضعیت سد شفارود گفت: در ساخت این سد، میزان درختانی که قرار است کنده شود، یک میلیون نیست و تعداد آن بسیار کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه سطح سد ۴۰۰ هکتار بوده است، اظهار کرد: در پیشنهادی که در حال حاضر در دست بررسی است و هنوز پاسخ قطعی به آن داده نشده، سطح سد ۹۰ هکتار است و کاهش چشمگیری داشته ولی هنوز تایید قطعی نگرفته است.
 
ایسنا این در حالیست که چندی پیش محمد درویش مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فشارها بر روی این سازمان برای ساخت سد شفارود بسیار زیاد است.
 
درویش همچنین با بیان اینکه ساختن سد شفارود به بهانه تامین آب آن هم در جایی که به راحتی می‌توان آب را تامین کرد که منجر به قطع یک میلیون درخت هیرکانی می‌شود اعلام کرده بود سازمان حفاظت محیط زیست از لحاظ مالی و بودجه بسیار فقیر بوده و با اعمال فشارها مجبور به عقب نشینی در برخی موارد است.
 
سد مخزنی شفارود در غرب گیلان – منطقه پونل رضوانشهر – بر روی رودخانه شفارود و در فاصله ۲٫۵ کیلومتری شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. 

 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.