stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 8458
  • 24 مهر 1394 - 19:06
3

جنتی: برجام را تمام شده تلقی کنیم

آیت‌الله احمد جنتی گفت: باید برجام را تمام شده تلقی کنیم و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و پیگیر حقوق‌مان در برجام باشیم.

قلم | qalamna.ir :

alireza sotakbar (18 of 24).jpgآیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برجام در مجلس بررسی شد، گفت: برخی خیال می‌کنند مجلس برجام را تصویب کرده است در حالی که برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و آنها نظر داده و تأیید کرده‌اند یعنی هنوز به امضا و تأیید رهبری نرسیده و کاری که مجلس کرد در حاشیه برجام بود. یعنی دولت را موظف کرد در اجرای برجام اقدامات مناسبی در قبال آمریکا داشته باشد.

جنتی با بیان اینکه نمایندگان واقعاً در بررسی برجام زحمت کشیدند، اظهار کرد: از فعالیت‌ها و زحمات کمیته ویژه‌ای که در مجلس برای بررسی برجام تشکیل شد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پسامدهای برجام را باید در نظر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که طرف ما عهدشکن است و هزار بهانه می‌آورد تا به پیمانش وفادار نماند. پس باید مراقب باشیم همین قدر که توافقنامه به ما امکان می‌دهد حداکثر استفاده را از آن ببریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رسانه‌ها و رسانه ملی در رابطه با برجام اطلاع‌رسانی خوبی داشتند و مردم نیز در صحنه بودند، گفت: باید برجام را تمام شده بدانیم و دیگر در جلسات عمومی مطرح نشود و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و باید پیگیر حقوقمان در برجام باشیم.

جنتی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها فلسفه برجام است و باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود برجام به نتیجه رسیده است اما اگر آنها شانه خالی کردند باید بگوییم که برجام به کلی نتیجه نداده و بی‌فایده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در موضوع برجام قاطعیت نشان دهد و در این زمینه نباید برخوردهای افراطی و تفریطی داشته باشیم،‌ افزود: امیدوارم اشتباه کرده باشم اما به نظر من برجام و موفقیت‌هایی که طرف ما به دست آورد گام اولشان بود و اگر مقاومت نکنیم سراغ موضوعات دیگر می‌روند و خواهند گفت که اسرائیل را به رسمیت بشناسید، حقوق زن و مرد را مساوی کنید، حکم قصاص را بردارید، ازدواج هم‌جنسان را تأیید کنید و ارتباط خود را با حزب‌الله لبنان و سوریه و عراق قطع کنید.

جنتی گفت: به اذن خدا و هدایت‌های رهبری ارتباطمان با همه انقلابیون اسلامی را تا آخرین قطره خون حفظ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نقشه آمریکایی‌ها حاکم شدن بر منطقه و ایران است، گفت: می‌خواهند سوریه، لبنان، عراق و سپس ایران را قبضه کنند و در داخل نیز به دنبال نفوذ برای رسیدن به اهدافشان هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه می‌خواهند در مراکز تصمیم‌سازی مثل مجلس نفوذی‌های خود را بفرستند، تصریح کرد: در دولت نیز مراکز تصمیم‌سازی به غیر از هیأت دولت به عنوان زیرمجموعه وجود دارد که می‌خواهند در آنها نفوذ کنند و همچنین قصد حاکم کردن فرهنگ غربی را دارند که ان‌شاءالله این آرزوها را به گور خواهند برد.

جنتی با اشاره به فاجعه منا که دل‌های مردم را پر از غم و غصه کرد، گفت: این اتفاق در حرم امن خدا در روز عید قربان و در لباس احرام برای حجاج اتفاق افتاد و عده‌ای زیر دست و پا له شدند و عده‌ای دیگر از تشنگی مردند.

وی با بیان اینکه خداوند آل سعود را لعنت کند، گفت: آل سعود خون‌های بسیاری می‌ریزند، کمک به داعش می‌کنند و در یمن قتل عام می‌کنند و ان‌شاءالله خداوند انتقام مظلومان را از ظالمان بگیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه تعداد کشته‌ ها در منا حدود ۴۰۰ نفر اعلام شده و تقریباً ۶۵ نفر نیز مفقود شده‌اند، تصریح کرد: این نشان بی‌کفایتی قطعی آل سعود است و حتماً‌ باید کمیته حقیقت‌یابی تشکیل شود اما من مطمئنم تا وقتی آمریکا از آل سعود پشتیبانی می‌کند، کمیته حقیقت‌یاب نیز در آخر قطعنامه‌ای صادر کرده و آنها را محکوم می‌کند و والسلام.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدا عزت رهبرمان را زیاد کند که آل سعود را به عکس‌العملی سخت و محکم تهدید کرد، گفت: باید حادثه منا توسط دستگاه قضایی و دولت پیگیری شود و نگذارند این اتفاق فراموش شود.

آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به تشییع معنادار مردم همدان در مراسم شهادت سردار همدانی، گفت: مردم در این موقعیت‌ها نشان می‌دهند که چه می‌خواهند و چه کسانی را دوست دارند، یعنی سپاهیانی که سینه سپر می‌کنند و در گرداب شهادت می‌روند را دوست دارند و نمی پذیرند که نسبت به آنها سوءنیت وجود داشته باشد. پس همه باید بدانند که مردم چه می‌خواهند و خود را از مردم جدا نکنند.

وی با اشاره به انتفاضه فلسطینی‌ها گفت: انتفاضه سوم شروع شده و عزیزان فلسطینی با حرکت انتحاری جلو رفته‌اند و کشته و مجروح داده‌اند اما امید است این حرکت بتواند مسجدالأقصی را از تعرض غاصبان فلسطین آزاد کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به سالگرد درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله روح این بزرگوار با مولا علی محشور باشد.

جنتی به مراسم یادبود رحلت آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و به بیان خاطره‌ای از شخصیت وی پرداخت و گفت: در شب ۲۱ ماه رمضان سال ۷۴ آیت‌الله خزعلی در مراسم دعایی در قم حاضر شدند که در این مراسم بچه سیدی بود که مدت‌ها زجر می‌کشید و می‌خواست خود را بکشد و دو بار علی (ع) را دیده بود و به او وعده شب ۲۱ را داده بودند که در این مراسم آیت‌الله خزعلی حضور داشت.

وی افزود: در مراسم شب ۲۱ رمضان به یک باره آن بچه سید به در خیره ماند و حالش بد شد و وضعیت مجلس به هم خورد و بعد از مدتی گفت علی اینجا آمد و من او را دیدم چون به من گفته بودند وعده ما شب ۲۱ است و همچنین به من گفتند که خزعلی را دوست می‌دارم چون خیلی مردم را هدایت کرده است.

خبرنگار آیت‌الله جنتی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین گفت: اگر مسأله ولایت نادیده گرفته شود کربلا و شهادت بهترین بندگان خدا به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه وقتی ولایت از بین رفت امروز شاهد قتل عام در فلسطین، کشتار یمنی‌ها و اتفاقات اخیر در عراق و سوریه خواهیم بود، افزود: کسانی که درباره ولایت کوتاهی، کارشکنی و سنگ اندازی می‌کنند در دنیا و آخرت ذلیل خواهند شد چون قرآن و عترت با همند و اگر عترت از بین برود قرآن هم از بین می‌رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: نگذاریم خون شهدایمان پایمال شود و دشمن بر ما غلبه کند چون اگر دشمن بیاید ایران کربلا می‌شود و خوب است در ایام عاشورا فلسفه ولایت فقیه و فلسفه پیروزی‌های دشمن در اول اسلام معلوم شود.

 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.