stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 8408
  • 24 مهر 1394 - 13:35
2

عامل کاهش کیفیت آب تهران

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران گفت: با توجه به استناد‌های علمی، آب شهر تهران جزو بهترین آب‌های دنیا است و می‌توان گفت که در حال حاضر کیفیت آب شیر ۷۰ درصد از آب‌های بسته‌بندی بهتر است.

قلم | qalamna.ir :

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران گفت: با توجه به استناد‌های علمی، آب شهر تهران جزو بهترین آب‌های دنیا است و می‌توان گفت که در حال حاضر کیفیت آب شیر ۷۰ درصد از آب‌های بسته‌بندی بهتر است.

احمد مشیری در گفت‌وگو با در خصوص وضعیت کیفیت آب استان تهران اظهار کرد: اگر بخواهیم آب استان تهران که از برفاب‌های البرز به دست می‌آید را با قاره سبز مقایسه کنیم باید گفت که به مراتب کیفیت آب تهران از این قاره بالاتر است.

وی ادامه داد: از ۲۵۰ سال پیش در قاره سبز پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب‌ در رودخانه‌هایی به عمق ۵۰ متر ریخته می‌شد علاوه بر این نیز کشتی‌ها و صنایع نیز فاضلاب خود را در همین رودخانه جاری می‌ساختند.

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران با بیان این که این قاره همین آب را تصفیه و به مصرف شرب می‌رساند، اظهار کرد: کیفیت آب این قاره از نظر شیمیایی مورد قبول است، اما مطبوعیت و گوارایی لازم را ندارد به‌طوری که می‌توان گفت آب این منطقه آنطور که باید از قابلیت شرب برخوردار نیست.

مشیری ادامه داد: همین مساله باعث شده که در این منطقه آب به صورت بسته‌بندی توزیع شود که البته چند سالی است که مصرف آب بسته‌بندی در ایران نیز مد شده و این در حالی است که کیفیت آب شهر تهران ۷۰ درصد از آب بسته‌بندی بالاتر است.

وی با بیان این که آب مطلوب تهران به مصارف استحمام، ظرفشویی و مواردی غیر از شرب می‌رسد، گفت: برای این مساله که گفته می‌شود آب شهر تهران از آب بسته‌بندی با کیفیت‌تر است استنادهای علمی زیادی وجود دارد و مصداق آن می‌توان تصمیم وزارت بهداشت برای یکی از معتبرترین آب‌های بسته‌بندی را مثال زد.

به هیچ عنوان نیاز به دستگاه تصفیه آب نداریم

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران با بیان این‌که ما در شهر تهران به هیچ عنوان نیاز به آب بسته‌بندی و دستگاه‌های تصفیه خانگی نداریم، گفت: اگر شهروندان می‌خواهند در مورد آب تهران قضاوتی داشته باشند باید این کار را در نزدیک‌ترین شیر آب به کنترل انجام دهیم.

مشیری ادامه داد: فرسودگی لوله‌ها موجب شده تا آب تهران آنطور که باید کیفیت لازم را نداشته باشد، اما این مساله به هیچ عنوان مربوط به حوزه ما نمی‌شود و باید شهروندان نسبت به تعمیر و تجهیز لوله‌ها اقدام کنند.

فرسودگی لوله ها عامل اصلی کاهش کیفیت آب

وی با بیان این‌که فرسودگی‌ لوله‌ها موجب تغییر و رنگ آب می‌شود، گفت: این مساله باید با کمک بخش خصوصی برطرف شود، اما اگر شهروندان با مشکلی روبه‌رو شدند می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس حاصل کنند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.