stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 8376
  • 24 مهر 1394 - 10:44
3

آذر منصوری: جنبش دانشجویی باید تولید فکر و اندیشه کند/ دانشجو نباید بترسد

آذر منصوری:  جنبش دانشجویی باید تولید فکر و اندیشه کند/ دانشجو نباید بترسد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید براینکه دانشجو نباید بترسد، گفت:جنبش دانشجویی از اندیشه‌های مختلف استفاده کند اما دنباله رو هیچ یک از احزاب و تشکیلاتی نباید باشد.

قلم | qalamna.ir :

۱۴۳۰۶۵۹۲۱۲۷۶۴_amin khosroshahi (13 of 14)آذر منصوری در مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی ضمن عرض تسلیت به مناسب حادثه منا و نیز آغاز ماه محرم به مسئله توسعه فرهنگی پرداخت و گفت: امیدوارم در دانشگاه‌ها شاهد توسعه فرهنگی باشیم نه مهندسی فرهنگی. به دانشجویان باید فرصت اندیشیدن داده شود نه اینکه عده قلیلی برای اکثریت کثیری تصمیم بگیرند که در هنر، آنچه من می‌گویم در سیاست آنکه من می‌گویم در علم آنکه چه من می‌گویم، در این صورت آنچه در دراز مدت به دست می‌آید نه تنها دامن زدن به تعارضات فرهنگی است بلکه مشکلات دیگری را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تولید اندیشه در دانشگاه‌ها گفت: در زمان اصلاحات نزدیک به ۳۰۰۰نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف منتشر می‌شد که فارغ از تیراژ آن‌ها، همین که در هر کدام تعدادی دانشجو کار می‌کردند به معنای تولید فکر، تولید اندیشه و آگاهی بخشیدن و توزیع آن بود. 

منصوری جنبش دانشجویی را مستقل از همه احزاب و جریان‌ها معرفی کرد و ادامه داد: جنبش دانشجویی دنباله رو هیچ حزب و تشکیلاتی نباید باشد، از اندیشه‌های مختلف استفاده کند اما دنباله رو هیچ یک نباید باشد. جنبش دانشجویی باید بتواند خود تولید فکر و اندیشه کند. این به معنی این نیست که خود را در معرض اندیشه‌های دیگران قرار ندهد. 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ادامه صحبت‌هایش به رویکرد اصلاحات اشاره کرد و بیان داشت: تاکید اصلاح طلبان بر گفت‌و‌گو با همه جریانات سیاسی در کشور است که این مورد باید در دانشگاه‌ها نیز به عینیت برسد. 

وی در ادامه به مسئله توسعه پایدار پرداخت و تصریح کرد: پس از ۸دهه که در راه توسعه گام برداشته‌ایم الان نشان می‌دهد نه به توسعه پایدار رسیده‌ایم و نه توسعه‌ای که آحاد ملت در آن مشارکت داشته باشند. اگر توسعه کشور متوازن بود ۳۰میلیون قشر آسیب پذیر در کشور نداشتیم. اگر پایدار بود محیط زیست کشور امروز با این حجم از تخریب مواجه نبود و نرخ افراد زیر خط فقر گسترش پیدا نمی‌کرد.

عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات افزود: با توزیع پول بین مردم توسعه به دست نمی‌آید. این توزیع پول‌ها در واقع توزیع فقر در بین مردم است. اما حال با توافقی که حاصل شده فرصتی برای کشور فراهم شده تا بتواند این کاستی‌ها را جبران کند. دولت روحانی توانسته است تورم ۴۰درصدی را به ۱۵درصد برساند که کار بزرگی هست و مهم‌ترین هنر دولت‌ها نیز در عرصه اقتصادی کنترل تورم است. ما نیاز به اقتصاد شفاف و پاسخگو داریم که ظرفیت تقویت اقتصاد ملی را فراهم آورد و کشور را از رکود نیز خارج کند. 

آذر منصوری در ادامه نقد را امتیازی برای جامعه دانست و گفت: وقتی فرصت نقد و پرسشگری را از جامعه می‌گیرند در این شرایط فساد ساختاری و سازمان یافته شکل می‌گیرد. خوشحالم که اکنون در شرایطی هستیم که بی‌رحمانه‌ترین نقد‌ها به دولت روحانی می‌شود و مخالفین به قول رئیس جمهور از یک مصونیت فولادین برخوردارند، اما این مصونیت باید برای همه باشد نه اینکه کسانی که دولت را مورد حمله قرار می‌دهند آزاد باشند حتی تهدید به دفن با سیمان بکنند اما حامیان دولت نتوانند از دولت آزادانه دفاع کنند. فضای نقد در دانشگاه نیز جدای از جامعه نیست و دانشجو نباید بترسد از اینکه نقد و پرسشگری او با ستاره دار شدن و محرومیت از تحصیل همراه خواهد شد. 

 این عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر تساهل؛ مدارا و تسامح گفت: ما با شعار مرگ به جایی نمی‌رسیم بلکه باید شعار زنده باد مخالف من سر دهیم. 

 

 

در ابتدای این مراسم آذر منصوری همچنین پیام رییس دولت اصلاحات به مناسبت بازگشایی انجمن اسلامی را قرائت کرد.

در پیام رییس دولت اصلاحات آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تلاش ارجمند انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در جهت اعتلای اندیشه و معرفت دینی و مسئولیت و تعهد دانشجویان در برابر جامعه و اخلاق و آزادی در خور تقدیر است. برای عزیزان در همه حال و در همه جا سلامتی و به روزی از خداوند منان مسالت می‌کنم.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.