stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 8300
  • 23 مهر 1394 - 15:11
5

ابتکار: محیط زیست نیازمند نگاه ملی و تغییر نگرش آموزشی است

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: محیط زیست نیازمند نگاه ملی بوده و باید ساختار آموزشی برای ترویج نگرش محیط زیستی در مدارس تغییر کند.

قلم | qalamna.ir :

رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور در حاشیه مراسم کلنگ زنی نخستین هنرستان جم (جامع محیط زیست) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید از جنبه‌های علمی بسیار دقیقی به مسئله محیط زیست ورود پیدا کرد، اظهار کرد: تغییر نگرش در مدارس کشور به مسئله محیط زیست کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید براینکه تنها با تغییر ساختار آموزشی می‌توان نگرش محیط زیستی را در مدارس و در بین دانش‌آموزان رواج داد، ادامه داد: نیازی به احداث دبیرستان‌های محیط زیست در همه کشور نبوده، زیرا برخی از این دبیرستان‌ها وجود دارند و تنها نیازمند تغییر نگرش هستند.

معاون رئیس جمهوربا اشاره به ایجاد نخستین هنرستان جامع محیط زیست در خراسان رضوی، افزود: با توجه به شرایط محیط زیستی کشور باید مدارس و دانش‌آموزان با شرایط محیط زیست کشور آشنا شوند که خوشبختانه در کشور مدارسی با استانداردهای لازم در این زمینه فعال هستند.

ابتکار با اعلام اینکه هم‌اکنون دبیرخانه محیط زیست در ۹۴ مدرسه خراسان رضوی فعال است، عنوان‌کرد: در بحث محیط زیست باید آموزش مسائلی همچون مدیریت پسماند، بازیافت، داشتن فضای سبز و مدیریت مصرف آب به دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

همچنین با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، تفاهم‌نامه احداث نخستین هنرستان محیط‌زیستی خراسان‌رضوی در مشهد منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای نگرش دانش‌آموزان به محیط زیست و همچنین یادگیری مهارت‌های شناسایی مخاطرات محیط زیست توسط آموزش و پرورش و محیط زیست کشور به امضا رسید.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی امضاکنندگان این تفاهم‌نامه بودند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.