stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 8266
  • 23 مهر 1394 - 12:47
4

قیمت نفت و طلا بالا رفت؛ دلار پایین

تحولات جهانی شاخص‌های عمده در هفته گذشته میلادی بیانگر افزایش قیمت طلا و نفت و همچنین ریزش ارزش دلار در مقابل ارزهای عمده است.

قلم | qalamna.ir :

بررسی تغییرات بازار ارز در سطح جهان در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که متوسط ارز دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در مقابل یورو ۰٫۴۵ درصد، فرانک ۰٫۴۸ درصد و پوند ۰٫۸۰ درصد ضعیف شده است.

این در حالی است که بررسی‌های بانک مرکزی در رابطه با دلایل این موضوع حاکی از آن است که احتمال به تعویق‌افتادن افزایش نرخ بهره آمریکا تا سال آتی میلادی و همچنین انتشار صورتجلسه ماه سپتامبر کمیته بازار موجب این ریزش ارزش شده است.

از سویی دیگر دلار در هفته گذشته میلادی در برابر ین ژاپن به دلایلی از جمله تمایل به معاملات ریسکی و همچنین امیدواری به رشد اقتصاد جهانی در مقابل ین ژاپن ۰٫۲۵ درصد تقویت شده است.

بنا بر این گزارش طبق نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک در هفته گذشته هر یورو در محدوده ۱٫۱۱۸۹ تا ۱٫۱۳۵۹ دلار و هر پوند در دامنه ۱٫۵۱۴۶ تا ۱٫۵۳۴۸ دلار در نوسان بوده است. همچنین هر دلار در محدوده ۱۱۹٫۹۳ تا ۱۲۰٫۴۶ ین تغییر داشت.

افزایش حدود دو درصدی بهای طلا

تحولات بازار طلا در هفته قبل بیانگر آن است که این شاخص مهم در بازار نیویورک در محدوده ۱۱۳۶٫۱۱ تا ۱۱۵۶٫۷۰ دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد.

متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل ۱٫۷۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نفت هم گران شد

اما در بازار جهانی نفت متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا در هفته قبل نسبت به هفته ماقبل ۷٫۳۹ درصد افزایش یافت.

به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در محدوده ۴۶ تا ۴۹ دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه به حدود ۴۸٫۳۳ دلار رسید.

همچنین متوسط قیمت نفت خام برنت دریای شمال در هفته قبل ۷٫۶۹ درصد نسبت به هفته ماقبل افزایش یافته است.

هر بشکه نفت خام برنت به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک در دامنه ۴۹ تا ۵۳ دلار معامله شده و متوسط هفتگی هر بشکه آن نیز ۵۱٫۶۴ دلار بوده است.

همچنین براساس نرخ‌گذاری‌های انجام شده در پایان وقت بازار نیویورک، قیمت هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده ۴۴ تا ۴۸ دلار معامله شد و متوسط هفتگی قیمت آن با رشد حدود ۶٫۹ درصدی به ۴۶٫۸۴ دلار رسید.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.