stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 81
  • 01 شهریور 1394 - 13:14
6

انگلیس هزینه تعمیر سفارتش در ایران را پرداخت

انگلیس هزینه تعمیر سفارتش در ایران را پرداخت

وزارت امور خارجه انگلیس تایید کرد که هزینه تعمیرات سفارتخانه لندن در تهران را خود پرداخت کرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد که تمام هزینه‌های تعمیر سفارت لندن در تهران را که در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دلیل ورود جمعی از دانشجویان ایرانی آسیب دیده پرداخت کرده اگر چه این کشور از ایران درخواست غرامت کرده است.

قرار است فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس طی مراسمی این سفارت خانه را بازگشایی کند. کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران نیز سرپرستی سفارت را به عهده خواهد داشت.

وزارت امور خارجه انگلیس بدون این که میزان دقیق این هزینه را مشخص کند اعلام کرد:‌ لندن در حال گفت و گو با ایران درباره‌ی این خسارات است.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: اما دولت انگلیس نخواسته است پیش از بازگرداندن روابط دیپلماتیک کامل با ایران روی مساله غرامت پافشاری کند و وزارت امور خارجه با امید این که این مساله در آینده حل شود تمام هزینه‌های تعمیر سفارت در تهران را پرداخت کرده است.

علاوه بر این، یک هیات تجاری هاموند را در سفر به ایران همراهی خواهد کرد که به نظر می‌آید در ادامه تلاش اروپایی‌ها برای ورود به بازار ایران باشد.

از زمان حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در اواسط ماه ژوئیه تاکنون هیات‌های متعددی از اروپا شامل آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده‌اند. از زمان روی کار آمدن حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز تاکنون ۱۸ وزیر امور خارجه اروپایی به ایران سفر کرده‌اند که بسیاری‌شان با همراهی هیات‌های تجاری بوده است.

سفارت خانه‌ی ایران در لندن نیز قرار است به طور همزمان در سطح کاردار بازگشایی شود.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکایی وزارت امور خارجه ایران درباره‌ی پرداخت خسارت به انگلیس گفت: ابتدا باید سفارت خانه‌ها فعال شوند و سپس موضوعاتی مثل خسارات و … را می‌توان به عنوان مسائل جاری در دستور کار و گفت و گو قرار داد.

روانچی افزود: آنها باید تخمین خود از خسارت را اعلام کنند و بعد کارشناسان ما در فرآیندی که زمان‌بر هم هست این موضوع را بررسی می‌کنند. همانطوری که در اوایل دهه ۸۰ میلادی سفارت ما در لندن خسارت دید و این خسارت از سوی لندن به ما پرداخت شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.