stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 808
  • 07 شهریور 1394 - 14:17
6

آخرین وضعیت اموال فروش رفته امیرمنصور آریا

آخرین وضعیت اموال فروش رفته امیرمنصور آریا

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به این که امیرمنصور آریا ۴۰ رقم اموال غیر منقول و ۲۷٫۱۱ درصد سهم از کارخانه فولاد خوزستان داشته است درباره وضعیت اموال شناسایی شده از بابک زنجانی گفت: هنوز در مورد این طرح از دادستانی چیزی به ما اعلام نشده است.

قلم | qalamna.ir :

دلیری در نشست خبری امروز صبح درباره وضعیت اموال امیرمنصور آریا اظهار کرد:‌ارزش ۴۰ سند شناسایی شده از اموال غیر منقول این امر طبق برآورد کارشناسی اولیه حدود دو هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال و ارزش سهم ۲۷٫۱۱ درصدی وی از کارخانه فولاد خوزستان ۵ هزار میلیارد ریال است که این میزان در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۳، ۱۴۴ میلیارد ریال از اموال منصور آریا تعیین تکلیف شده و به فروش رسیده است و تا پایان مرداد ماه امسال نیز ۷۵۶ میلیارد ریال دیگر از اموال وی نیز به فروش رفته است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بقیه اموال غیر منقول وی نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد تا به حال ۵ یا ۶ بار به مزایده گذاشته‌ایم که از آن استقبال نشده است.

وی با تاکید بر این که کارخانه فولاد خوزستان جزء اولویت‌های این سازمان در مورد اموال آریا است، گفت: سعی می‌کنیم آن را هم به فروش برسانیم و با بانک ملی که بیشترین سهم را در این کارخانه داشته است، وارد مذاکراتی شده‌ایم.

دلیری همچنین درباره اموال بابک زنجانی تصریح کرد:‌هنوز از سوی دادستانی و ستاد مبارزه با فساد اقتصادی اموال جدیدی از وی به ما اعلام نشده است اما تخمین زده می‌شود که این اموال حدود ۵ هزار میلیارد ریال باشند که در آینده نزدیک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد. هنوز حکم بابک زنجانی قطعی نشده است.

۱۳۴ خودرو لوکس در انبار سازمان اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعداد خودروهای لوکس (با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی) در انبارهای این سازمان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس دیگر سازمان نمی‌تواند این خودروها را در مزایده به فروش برساند. بنابراین در حال حاضر تعداد زیادی از این خودرو در انبارهای ما هستند.

وی عنوان کرد:‌در حال حاضر مجموعا نزدیک به ۱۳۴ خودرو لوکس در انبارهای ما قرار دارد که ارزش چند دستگاه از آنها به چهار میلیارد تومان نیز می‌رسد، اما ارزش میانگین آنها یک میلیارد تومان است.

وی درباره این که قرار است با این خودروها چه کنند، عنوان کرد: این خودروها باید به کشورهای سازنده مرجوع شوند اما ما یک پیشنهاد برای مهندسی معکوس داریم به این ترتیب که این خودروها در جاهای دیگر مانند ارتش، نیروی انتظامی یا وزارت دفاع و یا منظور خودرو تشریفات مورد استفاده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: برای آن که جلو واردات این خودروها گرفته شود، لازم است تعرفه واردات این خودروها افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره کل فروش اموال اعم از کالاهای انهدامی، اعاده‌ای، استردادی و یا سایر کالاها از طریق سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: به ترتیب در سالهای ۱۳۹۰،۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ میزان فروش این اموال برابر هزار و ۳۲ میلیارد ریال، هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال و ۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال بوده است که در سال ۱۳۹۲ کل فروش نسبت به سال پیش از آن ۶۵٫۷ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ نیز با فروش ۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال از این اموال رشدی بیش از ۸ درصد به دست آمده و در ۵ ماهه اول امسال نیز میزان فروش هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال بوده است که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود ۱۳ هزار پرونده راکد در سازمان اموال تملیکی در مورد آمار کالاهای قاچاق در این سازمان اظهار کرد: به ترتیب در سالهای ۱۳۹۰، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به میزان ۸۸۳ میلیارد، ۹۹۲ میلیارد، هزار و ۱۲۹ میلیارد و هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال کالاهای قاچاقی به این سازمان وارد شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با طرحی که برای کنترل قاچاق با وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق، قوه قضاییه ونیروی انتظامی در تهران به عنوان استان پایلوت در دست اجرا است، انگیزه برای قاچاق کاهش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: آمارهای غیر رسمی از میزان کالاهای قاچاق در کشور نشان می‌دهد که ۲۴ میلیارد دلار کالای قاچاقی در ایران وجود دارد که درصد کمی از آن کشف می‌شود.

همچنین درباره کالاهای انهدامی اظهار کرد: در سالهای ۱۳۹۰،۱۳۹۱،۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و همچنین در ۵ ماهه نخست امسال به ترتیب هزار و ۲۵۳ میلیارد، ۲۰۳ میلیارد، ۵۶ میلیارد، ۱۸۰ میلیارد و ۱۰۶ میلیارد ریال کالای انهدامی داشته‌ایم.

وی همچنین درباره آمار کالاهای استردادی عنوان کرد:‌ : در سالهای ۱۳۹۰،۱۳۹۱،۱۳۹۲ ،۱۳۹۳ و همچنین در ۵ ماهه نخست امسال به ترتیب ۵۷ میلیارد، ۵۱۱ میلیارد، ۵ میلیارد، ۱۸۴ میلیارد و ۲۰۲ میلیارد ریال کالای استردادی به سازمان وارد شده است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.