stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 7816
  • 20 مهر 1394 - 13:35
7

پزشکیان: مردم از نتیجه کار ۳۶ ساله انقلاب ناراضی‌اند

پزشکیان: مردم از نتیجه کار ۳۶ ساله انقلاب ناراضی‌اند

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: هنگامی‌که قرار است ما نظر بدهیم، این‌که عده‌ای توهین کنند، تهمت بزنند و تهدید کنند برخلاف منطق گفت‌وگو و انسانیت است. تعدادی از نمایندگان چنین پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند اما این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.

قلم | qalamna.ir :

مسعود+پزشکیانمسعود پزشکیان در واکنش به اظهارات زاکانی که گزارش کمیته‌های پنج‌گانه کمیسیون برجام را «خنده‌دار» خوانده‌بود،‌ اظهار داشت: «خنده‌دار»، روش کار ماست که بر اساس متد علمی قادر به ارزیابی موضوعات نیستم و نتیجه این می‌شود که میان دو گزارشی که از یک کمیسیون بیرون می‌آید، ۱۸۰ درجه فاصله است و این نشان می‌دهد راهی که رفته‌ایم درست نبوده‌ است.

 

وقتی روش غلط باشد، تهیه گزارش داخل یا بیرون از کمیسیون یکسان است

وی افزود: هنگامی‌که گزارش یک‌عضو کمیسیون ویژه درباره برجام ۱۰۰٪ منفی و گزارش عضو دیگری ۱۰۰٪ مثبت است، حتماً روش کار و معیارهایی که در نظر می‌گیریم، اشتباه است و در چین شرایطی تفاوت ندارد که گزارش داخل کمیسیون تهیه شده‌باشد یا بیرون از کمیسیون.

عضو کمیسیون ویژه برجام در توضیح ارسال پیامک‌هایی به نمایندگان برای مخالفت با طرح برجام، خاطرنشان کرد: البته من دقیقاً متوجه منظور افرادی که چنین پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند، نمی‌شوم اما به هر حال چنین برخوردی، بی‌انصافی است.

 

 

توهین، تهمت و تهدید نمایندگان برخلاف انسانیت است

وی افزود: آن‌چه مسلم است که مسئولیت تصمیم‌گیری در سیاست‌های هسته‌ای با مقام معظم رهبری است و ما نیز هر آن‌چه ایشان بفرمایند، می‌پذیریم. اما هنگامی‌که قرار است ما نظر بدهیم، اینکه عده‌ای توهین کنند، تهمت بزنند و تهدید کنند برخلاف منطق گفت‌وگو و انسانیت است. تعدادی از نمایندگان چنین پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند٬ اما این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.

 

 

توهین حسینیان به صالحی، شوخی یا جدی نادرست است

نماینده مردم تبریز و اسکو در واکنش به توهین خشونت‌آمیز روح‌الله حسینیان به علی‌اکبر صالحی، یادآور شد: گویا به ایشان گفته‌اند که زیر سیمان دفن‌تان می‌کنیم. البته مدعی شده‌اند که این حرف را به شوخی گفته‌اند اما مسئله اینجاست که چه به شوخی و چه جدی، چنین ادبیاتی در شأن مجلس نبوده و درست نیست. به‌هر حال بعضی‌ اوقات، عده‌ای حرف‌های جدی را به شوخی می‌گویند. یعنی حرف‌شان را می‌زنند و بعد می‌گویند، شوخی کردم و این کار بسیار نادرستی است.

پزشکیان بیان این‌که هیچ‌نگرانی خاصی از بررسی جزئیات برجام در مجلس وجود ندارد، تصریح کرد: اینکه در مملکت تفرقه ایجاد کنیم، قطعاً به ضرر همه ماست و چه جزئیات برجام رای بیاورد و چه اینگونه نشود، مردم از وضعیتی که ما در کشور ایجاد کرده‌ایم، شکایت دارند. تصور من بر این است که تصویب برجام و مهم‌تر از آن اجرای آن توسط دولت تا حدودی نارضایتی مردم را کاهش می‌دهد اما نمی‌توان با قطعیت گفت، برجام تمام نارضایتی و مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

 

 

مردم از نتیجه کار ۳۶ ساله انقلاب ناراضی‌اند

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: آن‌چه مسلم است، مردم از نتیجه کار ما در سیر ۳۶ انقلاب، ناراضی‌اند و دل خوشی ندارند و ما نیز نمی‌توانیم به همین راحتی مشکلات مردم را حل کنیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات حل شود و بی‌شک با این بحث‌ها، حل مشکلات باز هم به تعویق می‌افتد. امروز ما تنها همدیگر را متهم می‌کنیم. کدام‌یک از ما تاکنون مشکلات مردم را برطرف کرده‌ایم که دیگران را متهم می‌کنیم؟! در طول این سال‌ها هر کسی بیرون از قدرت بوده به کسانی که در راس کار بوده‌اند، فحش داده و وقتی نوبت به خودش رسیده، هیچ کاری نکرده و این اتفاق تا به امروز ادامه یافته‌است.

 

 

مشکلات اقتصادی امروز زاییده سیاست‌های هشت‌ساله دولت قبل است

پزشکیان در پایان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی ما زاییده هشت سال سیاست‌های نادرست دولت قبل است. اقتصاد که ظرف دو روز اصلاح نمی‌شود. ما هشت سال اشتباه کرده و همه‌ چیز را خراب کرده‌ایم و اگر همین امروز دست به کار شویم و بخواهیم جلوی خرابی‌ها را بگیریم، معلوم نیست چه زمانی می‌توانیم شیبی که به سقوط طی می‌کردیم را دگرگون کنیم.

 

منبع:ایلنا

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.