stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 6661
  • 14 مهر 1394 - 18:46
2

هاشمی گفت دخالت نمی‌کنم اما حمایت می‌کنم/ توصیه‌ خاتمی تشکیلاتی نبود

هاشمی گفت دخالت نمی‌کنم اما حمایت می‌کنم/ توصیه‌ خاتمی تشکیلاتی نبود

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گفت: جناح تندرو اصولگرا که امید خود را برای رسیدن به ائتلاف از دست داده است از هر فرصتی استفاده می‌کند تا ادعای اختلاف بین گروه‌های اصلاح‌طلب را جدی جلوه دهد که نباید فریب این رفتارها را خورد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ درباره جلسه انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: برخلاف آنچه برخی افراطیون مطرح می‌کنند٬ اصل پیشنهاد شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از سوی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بوده تا انسجامی که در انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت٬ در انتخابات مجلس ادامه پیدا کند اما افراطیون تلاش دارند با نیت‌خوانی و پیش‌داوری آن را به اختلاف بین اصلاح‌طلبان تعبیر کنند.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه با اشاره به اینکه ائتلاف فعلی تکرار‌‌ همان تجربه است٬ تاکید کرد: در آن زمان هم کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی با دعوت از افراد سر‌شناس و غیرحزبی، شورای سیاستگذاری در انتخابات را تشکیل داد که نتیجه خوبی هم داد و پنجاه درصد کرسی‌های شورای شهر نصیب اصلاح‌طلبان شد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به ائتلاف حداکثری در این مدت با خاتمی و هاشمی و عارف و دیگر شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب جلساتی داشتیم، گفت: در ‌‌نهایت این پیشنهاد مکتوب شد که با همکاری کمیته راهبردی که از سوی آقای خاتمی منصوب شده‌اند، هماهنگ شود که با بیست و یک نفر شورای هماهنگی جلسه مشترک داشته باشند و کمیته راهبردی و شورای هماهنگی با هم تجمیع شود.

رهامی تاکید کرد: در این تجمیع به پیشنهاد آقای خاتمی قرار شد از دکتر عارف برای حضور در این ائتلاف دعوت شود و احزابی مثل اتحاد و ندا و اعتدال و توسعه هم به این مجموعه دعوت شود٬ با این حال توجه شود که این توصیه تشکیلاتی نبود بلکه توصیه هماهنگی بود٬ چراکه آقای خاتمی عموما توصیه تشکیلاتی نمی‌کنند.

رهامی با تاکید بر اینکه بعد از توصیه آقای خاتمی جلساتی با آیت‌الله هاشمی و آقای عارف و این پیشنهاد با استقبال این افراد مواجه شد٬ درباره دیدار با رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی در این جلسه تاکید کردند دخالت نمی‌کنم٬ اما حمایت می‌کنم.

رهامی افزود: همچنین در این مدت صحبت‌هایی با آقای شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت و حزب ندا و انجام شد و با هماهنگی با همه تشکل‌ها کار را پیش خواهیم برد.

رهامی درباره لغو جلسه یک‌شنبه به ایلنا گفت: قرار بود یک آئین‌نامه مقدماتی تهیه شود و برای تهیه این آئین‌نامه تلاش می‌کنیم. با این حال دوستان در مسئولیت‌ها و مشاغل مختلف حضور دارند و ممکن است همه افراد در یک جلسه جمع نشوند٬ اما این به معنای اختلاف نیست و کلیات ائتلاف مورد توافق همه اعضا است.

رهامی با بیان اینکه کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی بیشتر در قالب احزاب بود و کمیته راهبردی از افراد موثر تشکیل شده است٬ گفت: صحبت تجمیع این دو مجوعه به این معنا است که اعضای موثر استان‌ها در احزاب و افراد جمع شوند و هدف اصلی تجمیع حرکت‌هایی است که در این دو سال صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات از دو کانال تشکل‌های رسمی دارای پروانه بوده و یکی هم کمیته راهبردی که فعالان سیاسی نزدیک به آقای خاتمی است٬ گفت: تجمیع در اکثر استان‌ها صورت گرفته و در این یکی دو ماه برای رسیدن به لیست مشترک تلاش می‌کنیم و تاکید داریم در لیست‌های شهرستان دخالت نخواهیم کرد.

رهامی در پایان تعامل با مجموعه نظام و پرهیز از حرکت‌های افراطی را از جمله دیگر راهکارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو خواند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.