stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 621
  • 05 شهریور 1394 - 19:03
5

چینش مجلس آینده به نحوه عملکرد ما بستگی دارد

چینش مجلس آینده به نحوه عملکرد ما بستگی دارد

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام فعالیت فرهنگی را سیاسی‌ترین فعالیت‌ها دانست.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در حاشیه سفر به اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «روزنامه‌های فعلی برخی بالای پنجاه درصد و برخی کمتر از پنجاه درصد در چارچوب واقعی هستند»، افزود: روزنامه و مطبوعات باید در شرایط ایده‌آل محوریت فرهنگی در جامعه پیدا کند و یک سلسله مسائل مهم را دنبال کند. وی با بیان این‌که «مطبوعات به همان اندازه که در جامعه نفوذ می‌کنند، می‌توانند به جامعه خط و مشی دهند»، تصریح کرد: در برخی روزنامه‌ها مطالب بسیار بی‌اهمیت و سطح پایینی تیتر یک می‌شود که این نوعی آسیب مطبوعاتی است.

وی بزرگ کردن ارزش‌های واقعی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی برخی تیترها در قالب بزرگ کردن یک مساله بجای صفحات داخلی در صفحه اول و به سفارش یک شخص انجام می‌شود، که این اصلا درست نیست. روزنامه‌ای که ادعای درک و بزرگی می‌کند، نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شود. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد کارکرد دولت افزود: دولتی که بر سر کار آمده برخلاف گذشته، با امور آشنا هستند، ولی ارزیابی کلی مستلزم اطلاع دقیق است که من از آن آماری ندارم. مسئولان باید در انتصاب مدیران دقت کنند؛ چرا که انتصاب افراد نامناسب خیانت به نظام است؛ هرچند کار اجرایی دشوار است.

وی در مورد نحوه فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: این شورا در تهران و مرکز استان‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان‌های مختلف فعال بوده است، هرچند در استان‌های مختلف اثرگذاری یکسانی نداشته است، در دوره‌هایی که شرایط اصلاح‌طلبان مناسب بوده به دلیل قرار داشتن در موضع قدرت آن‌ها کمتر به این شورا توجه کرده‌اند و در شرایط سخت بیشتر دور هم جمع شدند. وی افزود: برخی احزاب و افراد هستند که تمایلی به فعالیت شورای هماهنگی ندارد و بر سر راه آن سنگ‌اندازی کرده و تلاش می‌کنند فعالیت‌های آن را کم اهمیت جلوه دهند، اما به هر حال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در تمامی انتخابات حضور پررنگی داشته است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان استان‌ها خود در مورد حمایت از نامزدها تصمیم می‌گیرند؛ اگرچه ممکن است در مواردی خاص توصیه‌هایی صورت گیرد اما در مجموع هیچ تشکیلاتی موظف نیست از تصمیمات مرکز پیروی کند.

وی با اشاره به ترکیب مجلس دهم افزود: ترکیب مجلس دهم بستگی به فعالیت احزاب، ‌گروه‌ها و روند جاری انتخابات دارد، اگر عده‌ای زیاده‌طلبی را کنار بگذارند و مردم با تفکری روشن در یک فضای فرهنگی مناسب وارد صحنه انتخابات شوند، قطعا رایی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود منطقی خواهد بود. رسانه‌ها باید در استان‌ها و در آستانه انتخابات با آگاه‌سازی مردم کاندیداها را به چالش بکشند تا به صورت منطقی و با یک رویه فرهنگی مناسب حقیقت و اصالت انتخابات و اهمیت رای مردم به خوبی برای آن‌ها تبیین شود.وی با بیان این‌که «در آستانه انتخابات باید در جامعه بازار تهمت و فریب افکار عمومی برچیده شود» تصریح کرد: با بسته شدن دکان چنین افرادی ممکن است برخی کاستی‌های مادی برای اصحاب رسانه بوجود بیاید اما اگر دوستان رسانه‌ای ما به تعهدات خود درست عمل کنند، انتخاباتی در خور ملت خود خواهیم داشت.

خامنه‌ای در واکنش به سخنان رییس جمهوری در زمینه انتخابات پیش رو گفت: مطالب عنوان شده گام مثبتی است؛ چراکه حقیقتی گفته شده که مبنای قانونی دارد اما دولت باید روی این حرف ایستادگی کند؛ چراکه گفتن و رفتن کافی نیست، باید مسایل برای مردم شفاف توضیح داده شود.

وی در مورد مجلس آینده نیز اظهار کرد: چینش مجلس آینده با نحوه عملکرد ما بستگی دارد بدین معنی که اگر خوب کار کنیم، متحد شویم و برخی نیروها که به دنبال کسب امتیاز هستند از زیاده‌ خواهی دست بردارند و فضای فرهنگی مناسبی بر جامعه حکم فرما شود پیروزی دور از انتظار نیست.وی در مورد احتمال حضورش در انتخابات مجلس یا خبرگان گفت: پیش‌تر چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را تجربه کردم و تشخیصم این است که نمی‌توانم با ورود به مجلس فرد موثری باشم.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: برای ورود به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز همین نظر را دارم؛ چراکه با توجه به چالش‌های پیش رو، احساس می‌کنم وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده ندارم البته از فعالیت سایر دوستان در انتخابات هر دو مجلس استقبال و برای آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.