stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 601
  • 05 شهریور 1394 - 14:31
2

اقتصاد؛ اولویت اصلی دولت بعد از مذاکرات هسته‌ای و برجام

اقتصاد؛ اولویت اصلی دولت بعد از مذاکرات هسته‌ای و برجام

وزیر کشور اقتصاد را اولویت اصلی دولت بعد از به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای و برجام دانست و گفت: دولت در برنامه ششم توسعه و برنامه های سالانه به صورت جدی مساله اقتصادی را پیگیری خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

عبدالرضا رحمانی فضلی در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی مدیریت کشور را به دست گرفت که کشور از نظر اقتصادی، سیاست خارجی و تحریم ها تحت فشار زیادی بود همچنین در حوزه سیاست داخلی نیز وحدت و همبستگی دچار خدشه شده بود.

وی تلاش های دوساله دولت برای سامان دادن به وضعیت سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: دو سال معضل انرژی هسته‌ای و مذاکرات با هدایت ها و تسلط کامل مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی مردم به پیش رفت و گام‌های مهم و بلندی در این زمینه برداشته شد که ما این همکاری و تعامل را به عینه مشاهده کردیم.

رحمانی فضلی به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران، برداشته شدن تحریم ها، پذیرفتن حق ملت ایران، لغو کردن شش قطعنامه صادر شده علیه ایران در شورای امنیت را از دستاوردهای مهم این مذاکرات برشمرد.

وی به اقدامات دولت در عرصه داخلی نیز اشاره کرد و از کنترل تورم، رونق بخشی و ایجاد ثبات در بازار و ایجاد فضای کار و تلاش توام با همدلی و همراهی تمام گروه ها و جریانات به عنوان مهم ترین دستاوردهای داخلی یاد کرد.

رحمانی فضلی انتقاد کردن و ارائه نظرات را لازمه حرکت کشور و نشانه مردم سالاری دینی در نظام دانست و گفت: تاکید مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با هیات دولت نیز بر همبستگی و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی در عین احترام به آرء و نظرات و انتقادها بود.

وزیر کشور در ادامه استان چهارمحال و بختیاری را جزو استان های نمونه از همه جهات دانست و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در پیگیری کارها و برنامه ها جزو استان های اول است.

وی افزود: فضای همدلی و هم زبانی در درون استان شما یک نعمت بزرگ است؛ زیرا اگر این همدلی و همراهی وجود نداشته باشد به طور قطع مردم را مایوس خواهد کرد و کارها نیز به پیش نخواهد رفت.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات و سرمایه های ملی و استانی بسیار خوب عمل کرده است.

وزیر کشور در ادامه به مساله انتخابات به عنوان اولویت بعدی دولت اشاره و تصریح کرد: انتخابات پیش رو باید به مانور قدرت ملی تبدیل شود و تمام دنیا این وحدت، مشارکت، انسجام و شکوه ملت ایران را در رقم زدن سرنوشت آینده کشور مشاهده کنند.

وی سلامت و قانون مداری توام با همدلی و وحدت را لازمه انتخابات پیش رو خواند و اظهار کرد: ما اکنون در اجرا و نظارت با شورای نگهبان هماهنگی کامل داریم و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ادامه مسیر را نیز با همین هماهنگی به پیش می‌ بریم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.