stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 5670
  • 10 مهر 1394 - 20:06
4

کواچ: فدراسیون با من مشکل دارد

کواچ: فدراسیون با من مشکل دارد

فدراسیون والیبال ایران باید واقع‌بین باشد. آنها نمی‌توانند همه چیز را با هم داشته باشند. اگر مسئولان فدراسیون والیبال ایران فکر می‌کنند که جام جهانی برای آنها یک شکست بوده است، مشکلی نیست و من با آنها بحث نمی‌کنم.

قلم | qalamna.ir :

تیم ملی والیبال ایران نتوانست از جام جهانی ۲۰۱۵ ژاپن، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد، اما چیزی که بیش از عدم راهیابی به المپیک، هواداران این رشته را متأثر کرد، عملکرد نه چندان خوب و شکست‌های این تیم مقابل تیم‌هایی مانند استرالیا و کانادا بود. جامعه والیبال ایران، اسلوبودان کواچ را مسئول نتایج نه چندان خوب تیم ملی می‌داند و کواچ هم در مصاحبه‌ای مسئولیت نتایج شاگردانش در ژاپن را پذیرفت. حالا در حالی که کارشناسان والیبال به همراه رئیس فدراسیون والیبال ایران در مورد آینده تیم ملی و کواچ تصمیم خواهند گرفت، «بوبان» مصاحبه‌ای با یک سایت انگلیسی زبان انجام داده که در زیر می‌خوانید:

من هم فکر می‌کنم که نتایج ما در جام جهانی یک «شکست» بوده است
اسلوبودان کواچ در این گفت‌وگو اظهار داشت: می‌خواستم که ایران از جام جهانی به المپیک برسد، اما این‌طور نشد. من هم فکر می‌کنم که نتایج ما یک «شکست» به حساب می‌آید. المپیک هدف اصلی ما بود، اما هنوز هم برای المپیکی شدن شانس داریم که البته سخت است. با این حال من اعتقاد دارم که می‌توانیم در اردیبهشت ماه جواز حضور در المپیک را به دست آوریم، به شرطی که فقط والیبال بازی کنیم و فراموش کنیم که در جام جهانی چه اتفاقی افتاده است.

بعد از شکست به آرژانتین به نظر می‌رسید که بازی دیگری در جام جهانی نداریم!
سرمربی صرب تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من قبل از جام جهانی خوش‌بین بودم تا به المپیک برسیم، چون در بازی‌های دوستانه، تیم‌های قدرتمندی مثل روسیه را شکست داده بودیم، اما در جریان جام جهانی، بازیکنان من نگرش خود را به حریفان تغییر ندادند و طرز تفکر آنها پیشرفتی نداشت. وقتی به ژاپن آمدیم همه بازیکنان فقط یک فکر داشتند: ما ژاپن را به راحتی شکست می‌دهیم. هیچ‌کدام از آنها به بازی خودشان فکر نمی‌کردند. وقتی به آرژانتین باختیم، تیم در سراشیبی قرار گرفت و به نظر می‌رسید که بازی دیگری در جام جهانی نداریم!

راه نجاتی برای تیم من وجود نداشت
کواچ خاطر نشان کرد: من قبل از هر بازی تلاش کردم تا اعتمادبه‌نفس را به بازیکنانم برگردانم و به آنها توضیح دهم که چیزی تمام نشده است، ولی راه نجاتی برای تیم من وجود نداشت و تورنمنت ژاپن را همان‌طور که دیدید به پایان بردیم.

فدراسیون والیبال ایران با من مشکل دارد، آنها باید واقع‌بین باشند
اسلوبودان کواچ تصریح کرد: من همیشه تمام تلاش خود را کرده‌ام. فدراسیون والیبال ایران با من مشکل دارد، چون از هموطنانم به عنوان اعضای کادر فنی و دستیار در تیم ملی استفاده می‌کنم، ولی آنها می‌خواهند که مربیان ایرانی در کنار من باشند. ما در رنکینگ فدراسیون جهانی هشتم هستیم. این یعنی تیم ملی فعلی نسبت به زمانی که من مربی آن نبودم، سه پله صعود کرده است. بنابراین فدراسیون والیبال ایران باید واقع‌بین باشد. آنها نمی‌توانند همه چیز را با هم داشته باشند.

خارجی بودن در ایران به اندازه کافی سخت هست!
کواچ گفت: اگر مسئولان فدراسیون والیبال ایران فکر می‌کنند که جام جهانی برای آنها یک شکست بوده است، مشکلی نیست و من با آنها بحث نمی‌کنم، چون خارجی بودن در ایران به اندازه کافی سخت هست، ولی آنها یک چیز را فراموش کرده‌اند. من در هر سه تورنمنت بزرگ اخیر یعنی مسابقات قهرمانی جهان، لیگ جهانی و جام جهانی، قطر پاسور اصلی تیم، شهرام محمودی را در اختیار نداشتم. بدون شهرام، بازی کردن خیلی سخت است. او در لهستان و لیگ جهانی دچار مصدومیت قوزک پا شده بود و در جام جهانی، کمردرد داشت که البته بی‌سابقه بود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.