stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 52218
  • 21 فروردین 1399 - 16:40
1

مراسم نوشیدن چای در چین، رکورد گینس را شکست (+عکس)

اولین بار مراسم نوشیدن چای در چین شکل گرفت، پس از ورود به کشور ژاپن گسترش پیدا کرد و در آن کشور نیز به عنوان بخشی از فرهنگ آن کشور شهرت یافت.

قلم | qalamna.ir :

مراسم باشکوه نوشیدن چای در چین با زدن رکورد جهانی در کتاب گینس به ثبت رسید.
باشگاه خبرنگاران، نوشیدن چای، بخش مهمی از فرهنگ چین است. چین به عنوان تولیدکننده‌ اصلی چای در جهان شناخته شده و مهارتش در کشت چای بسیار زیاد است. در واقع، آداب‌ورسوم چای نوشیدن از طریق جاده ابریشم، به اروپا و بسیاری دیگر از نقاط جهان از جمله ژاپن رسیده است. اولین بار مراسم نوشیدن چای در چین شکل گرفت، پس از ورود به کشور ژاپن گسترش پیدا کرد و در آن کشور نیز به عنوان بخشی از فرهنگ آن کشور شهرت یافت.

در فرهنگ سنتی چینی، نوشیدن چای یک اتفاق جالب است از این رو ساکنان شنژن تصمیم گرفتند برای اینکه قهرمان جهان شوند از مراسم نوشیدن چای استفاده کنند.
بیشتر بخوانید: 

از فواید نوشیدن چای سیاه
۱۵ نکته‌ای که باید درباره چای بدانید
چای سیاه در برابر چای سبز؛ کدام سالم‌تر است؟

این مراسم توسط انجمن محلی تبلیغ چای و گروهی محقق با حضور ۲۸۸ شرکت کننده برگزار شد. آن‌ها گرد هم آمدند تا چای را در فنجان بریزند، آب را به آن اضافه کنند و این نوشیدنی را هم بزنند تا به شکل مورد دلخواه برسد.

چنین مراسمی مورد توجه نمایندگان کتاب رکورد‌ها قرار گرفت؛ و در نتیجه بعنوان محبوب‌ترین چای خوران در جهان شناخته شد. شرکت کنندگان با کسب این رکورد نه تنها خوشحال شدند بلکه لذت بیشتری از این نوشیدنی داغ بردند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.