stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 447879
  • 01 مهر 1401 - 6:30
2

نماینده مجلس:گشت ارشاد قوه قهریه نظام است

نماینده مجلس:گشت ارشاد قوه قهریه نظام است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:یک نماینده مجلس یازدهم گفت: مردم در دو روز گذشته شعارهایشان را دادند و رفتند و تمام شد و فکر نمی‌کنم در روز‌های آتی ادامه داشته باشد. بخشی از مردم انتقادی داشتند، گفتند و تمام شد و از این به بعد اگر اتفاقی بیفتد سازمان‌یافته و توسط جریان معاند است که نظام باید با قاطعیت با آن مقابله کند.
 احد آزادی‌خواه گفت:گشت ارشاد وظیفه نداشت که همه بار تکالیف حجاب و عفاف جامعه را به دوش بکشد. ما قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که تمام دستگاه‌های اجرایی را از صدا و سیما گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و… مکلف کرده تا آن را اجرا کنند، پس نمی‌شود گفت تمام این دستگاه‌ها کارشان را انجام ندهند و همه را محول کنیم به گشت ارشاد.
وی افزود: گشت ارشاد، قوه قهریه نظام است و جای آن مشخص است. جایی که موضوع آن، هنجارشکنی علیه اصول نظام باشد، ما گشت ارشاد نیاز داریم، اما اینکه بدحجابی‌ها و پوشش‌های خاص کف خیابان را بخواهیم مواجهه کنیم آن هم صرفاً با گشت ارشاد، اشتباه بزرگ است. اعتقاد دارم افرادی که ما در خیابان می‌بینیم که مدل خاص پوشش دارند به هیچ عنوان هنجارشکن نیستند، بلکه این افراد معتقد به نظام و این آب و خاک هستند و باید با آن‌ها مثل یک شهروند دارای حقوق عامه برخورد کرد.
احد آزادیخواه گفت: من به برخورد‌هایی که تاکنون توسط گشت ارشاد صورت گرفته، نقد دارم. در خصوص موضوع خانم مهسا امینی، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌اش، جریانی که در کشور اتفاق افتاد در واقع بهانه‌ای شد برای ضدانقلاب و معاندین. ما اعتقادمان بر این نیست اگر قرار باشد کسی از خون فردی دفاع کند موجب ریختن خون دیگری شود. این ناامنی ایجاد کردن‌ها و به خیابان ریختن‌ها و البته هدف از کشته‌سازی‌ها، کار ضدانقلاب است و از این‌رو، نظام در این راستا باید اقتدار خود را نشان دهد و با این جریان معاند و ضدانقلاب مقابله جدی کند تا امنیت مردم را به خطر نیفتد.
نماینده ملایر در مجلس گفت:مردم اگر اعتراض دارند، دستگاه‌های مرتبط موظفند گزارش دقیق را جمع‌بندی و به آن‌ها اطلاع دهند و اگر فرد یا افرادی مقصرند آن‌ها را به سزای اعمالشان برسانند. حال اگر گزارش دادند و کسی آمد کف خیابان باید با آن‌ها برخورد جدی کنند، اما برخورد با مردم را قبول ندارم، بلکه لیدر‌ها و جریان‌ساز‌ها مدنظرم است و نهادهای امنیتی باید آنها را بگیرند. در آشوب‌های خیایانی، لیدر حرف اول را می‌زند. این کسانی که دیروز و روز گذشته آن به خیابان آمدند و اعتراض کردند به اعتقاد من، مردم بودند و باید آن‌ها را هدایت کرد.

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.