stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 447805
  • 30 شهریور 1401 - 18:53
0

دردسرهای هنجارشکنی‌های دیروز برای کسبه قم+ فیلم

دردسرهای هنجارشکنی‌های دیروز برای کسبه قم+ فیلم
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار عصر سه شنبه ۲۹ شهریورماه در قم، عده ای اغتشاشگر و اوباش که به میان تجمع کنندگان معترض در پی فوت مهسا امینی نفوذ کرده بودند، با سر دادن شعارهای ساختارشکن، به اموال عمومی آسیب زدند. 

محدوده تجمع اعتراضی بدون مجوز دیروز قم  در خیابان شهید صدوقی حدفاصل بیست متری مهدیه تا بیست متری امام حسین (ع) بود و جمعیت به مناطق مختلف این معابر قم متفرق می شدند.

اقدامات اغتشاشگران که با شعارهای ساختارشکنانه شروع و با آسیب به اموال عمومی و شخصی مردم ادامه یافت، با ورود نیروهای پلیس به پایان رسید که همین امر باعث شد تا شب گذشته برای کسبه خیابان های مذکور، شب سختی باشد و مجبور شدند تا برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تعطیل کنند.

خبرنگار روز چهارشنبه در گزارشی میدانی اقدام به دریافت نظرات جمعی از کسبه خیابان های محل وقوع اغتشاش کرد و لازم به ذکر است این افراد خواستار آن شدند که نامشان به صورت کامل در این گزارش ذکر نشود.

علی از مغازه داران لباس فروشی خیابان شهید صدوقی قم می گوید: جمعیت حاضر در اعتراض دیروز هنگامی که اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکن دادند و متاسفانه عده ای شان شهر مقدس قم را رعایت نکردند و با برخورد قانونی پلیس همراه شدند و ما از بیم آن که معترضان آسیبی به محل کسبمان وارد کنند بالاجبار مغازه خود را تعطیل کردیم.

وی گفت: با توجه به گرمای تابستان مردم برای انجام خرید های روزانه خود بیشتر شب ها به خیابان ها می آیند و از نظر کسبه، شب ها بهترین موقعیت زمانی برای کاسبی محسوب می شود که وضعیت دیروز مانع از کسب و کار ما شد.

دردسرهای هنجارشکنی های دیروز برای کسبه قم

محسن دیگر مغازه دار خیابان شهید صدوقی گفت: دیروز به محض ایجاد شلوغی ها برای جلوگیری از آسیب به اموال خود کرکره مغازه را پایین کشیدم اما در همسایگی ما یک میوه فروشی بزرگ قرار دارد که به شدت متضرر شد.

وی ادامه داد: جمعیت معترض که تعداد آن ها به حدود ۵۰ نفر می رسید و ابتدا سنگ پرتاب می کردند در فرار از دست مامورانی که برای حفظ امنیت دیگر شهروندان، قصد متفرق کردن آن ها را داشتند، وارد این مغازه میوه فروشی شدند و بعد از سنگ، میوه های داخل آن مغازه را به سمت ماموران انتظامی پرتاب کردند.

علیرضا یکی دیگر از کسبه لباس فروش خیابان بوعلی نیز می گوید: عصر دیروز ابتدا تجمعی با تعداد افراد اندک در میدان شهید صدوقی شکل گرفت اما کم کم با نزدیک شدن به ساعت های شب تعداد جمعیت بیشتر شد و ناچار شدیم مغازه های خود را تعطیل کنیم.

وی با بیان این که بیم زیادی نسبت به آسیب به اموال خود داشته است گفت: در همان اوایل تجمع یکی از اوباش با سنگ شیشه عقب خودروی یکی از روحانیون را شکست و بعد از این واقعه هراسی در دل کسبه ایجاد شد و بلافاصله مغازه های خود را تعطیل کردیم.

محمد مهدی که در بلوار عطاران مغازه دکور منزل دارد هم از تعطیلی مغازه خود خبر می دهد و می گوید: تجمع برگزار شده نه تنها باعث تعطیلی مغازه های ما شد بلکه ترافیک شدیدی را در محدوده خیابان های بوعلی، شهید صدوقی و عطاران بوجود آورد که باعث کلافگی مردم شده بود.

وی اظهار داشت: هنجار شکنی ها، اغتشاشگران و اوباشی که سنگ پرت می کردند با بی اعتنایی نسبت به هشدار پلیس، باعث شد نیروهای انتظامی از گاز اشک آور استفاده کنند که این موضوع برای سایر مردم که در آن محدوده حضور داشتند مشکلاتی را بوجود آورد.

وی اظهار داشت: شهر مقدس قم ۶ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است و نباید افراد هنجارشکن و اوباش در این شهر، قدرت مانور داشته باشند و از نیروی انتظامی بابت برخورد قاطع با تجمع کنندگان تقدیر می کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.