stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 447767
  • 30 شهریور 1401 - 2:53
0

همه دوربین‌های مسیر تردد «مهسا امینی» بازبینی می‌شوند

همه دوربین‌های مسیر تردد «مهسا امینی» بازبینی می‌شوند
قلم | qalamna.ir :

سید مجید میراحمدی سه شنبه شب در گفت و گویی درباره ماموریت وزیر کشور برای بررسی فوری حادثه درگذشت مهسا امینی گفت: زمانی که وزیر کشور دستوری را به من ابلاغ کردند بلافاصله اقدامات مختلف و متعددی را آغاز کردیم.  از جمله اینکه از همه دستگاه‌هایی که مستقیم و یا غیرمستقیم در این پرونده مسئولیت دارند و یا می‌توانند در کشف ماهیت واقعی درگذشت مرحومه امینی به ما کمک کنند درخواست شد گزارشات، اسناد، مدارک فیلم برای ما ارسال کنند و این کار مجدانه دنبال می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: همچنین تلاش شده همه دوربین‌های شهری مسیر تردد مرحومه امینی در روز حادثه بازبینی شود. از دستگاه‌های مسئول خواسته شده و منتظر ارسال آن هستیم.

میراحمدی ادامه داد: به طور مستقل هم تحقیقات خومان را مجزا از دستگاه‌هایی که مسئول هستند آغاز کرده‌ایم و به مکان حادثه مراجعه کرده‌ایم صحنه را بازسازی کردیم و همه مراحل طی شده یک به یک کنترل کردیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مساله‌ای که اکنون صورت گرفت این است که یک کمیته‌ تخصصی ‌پزشکی متشکل از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ریاست سازمان نظام پزشکی کشور و نماینده سه انجمن علمی جراحی، رادیولوژی و قلب ایران که همه آنها مربوط به بخش خصوصی دارای بالاترین مراجع علمی و معتبر کشور هستند در این کمیته حضور دارند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: کمیته بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و بنابه هر شرایطی که پیش می‌آید اطلاع‌رسانی لازم هم توسط اعضای این کمیته صورت می‌گیرد. قرار شد که برخی  از عزیزان هم در تماس‌هایی که گرفته می‌شود برداشت‌های قطعی خودشان را مبتنی بر اسناد و مدارک اعلام  و اطلاع‌رسانی کنند.

وی در مورد زمان مشخص شدن بررسی‌ها گفت: ما اکنون بیشتر منتظر هستیم که فارغ از این هیاهوها و غوغاها و جنگ روانی و رسانه‌ای که می‌خواهد فضا را احساسی جلوه دهد و نگذارد واقعیت‌ها روشن شود زیرا ما پیش‌داوری نداریم. سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی همه مراحل خود را با دقت تمام و به شکل حرفه‌ای انجام دهد و نظر نهایی خود را اعلام کند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور یادآور شد: فکر می‌کنم دوستان همه تلاش خود را انجام می‌دهند که این کار را با سرعت انجام دهند اما نمی‌خواهیم دقت را فدای سرعت کنند. دوستان می‌گویند از ۱۰ روز تا ۲ هفته زمان می‌برد اما تلاش می‌کنند این زمان را کوتاهتر کنند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.